2008-02-27, 17:43
Medlem
Tjena, vet inte att detta är helt fel att posta på, men hittar ingen annanstans att skriva.
Det är så här iaf. Fick 7000 kr och en mobil beslagtaget av motstådarna ;p Och nu har åklagaren släppt på beslaget, men snuten vägrar att lämna ut det till någon annan än mig.. Jag är i norge och kan inte hämta det, men har skrivit en fullmakt åt dom, och jag vet att det går då.. Men polisen säger bara att nu har han bestämmt att jag måste komma själv, för han vill höra mej sammtidigt, men inte ang beslagen.. Får dom göra så? Har åklagaren släppt på beslaget så måste väl polisen lämna ut det ?
Tacksamm för svar !

// Sniff
Citera
2008-02-27, 21:05
Medlem
hilltops avatar
Har åklagaen släppt beslaget så måste dom släppa sakerna efter att du skrivt en fullmakt.
Detta har hänt mig många gånger att snuen beslagit saker av mig vid husrannsakan som resultatet blivit att jag blivit häktad för att senare dömas till fängelse.
Då har det alltid vart ok att en vän eller flickvännen hämtat ut sakerna efter en fullmakt.

Jag misstänker att dom vill prata med dig om andra saker o dom misstänker väl att du inte kommer dyka upp nu när du bor i norge

Ta kontakt med advokat eller skriv en fullmakt o be nån i familjen försöka hämta ut sakerna
Citera
2008-03-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
Har åklagaen släppt beslaget så måste dom släppa sakerna efter att du skrivt en fullmakt.
Detta har hänt mig många gånger att snuen beslagit saker av mig vid husrannsakan som resultatet blivit att jag blivit häktad för att senare dömas till fängelse.
Då har det alltid vart ok att en vän eller flickvännen hämtat ut sakerna efter en fullmakt.

Jag misstänker att dom vill prata med dig om andra saker o dom misstänker väl att du inte kommer dyka upp nu när du bor i norge

Ta kontakt med advokat eller skriv en fullmakt o be nån i familjen försöka hämta ut sakerna
Tack för svar. Det löste sig efter kontakt med advokat. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in