• 1
  • 2
2008-02-27, 17:32
Medlem
Heey.
Jag spelar allt för ofta på svenskaspels pokerklient. En sak som alltid slår mig är hur usla många spelar är. Inte för att jag sitter och drar in massa pengar på dom utan deras spel sätt. Detta verkar dock ge dom fördel.

Jag tror ingen räknar odds utan enbart sitter och gamblar. Jag får så jävla sjuka synar som inte har någon logik bakomsig.

Jag kan dra några exempel som händer idag.

(2.50/5 kr bord)
Jag får pocket 10r och höjer till 15 kr , jag får syn av en spelare.
Flopp 5 , 9 , 3
Jag betar 20 - får en snabb syn.
River: 6
Jag betar igen 30 - får syn igen.
Turn:här kommer A
Jag satsar 30 igen och blir synad.
Han träffas sitt ess och vinner potten.

Jag förstår fortfarande inte hur han kan sitta och syna med A i topp.
För det första tycker jag inte A-8 är en spelhand på 5-player bord. Framförallt skulle jag aldrig spela den så där långt på det sättet. Detta känns som typiskt svenskaspel spelare att köra Ess bara för det är det högsta möjliga kortet.

Jag har faktist börjat ogilla svenskaspels klient då fiskarna allt för ofta träffar på river.

Idag körde jag ca 2 timmar - på den tiden körde jag ca 8 allin´s och förlorade 7 utav dem. Varje allin hade jag bästa oddsen för att vinna.
Vanligaste korten jag stötte på var: A- med låg/medel kicker eller ett par.

Sitter alla där och kör på turen enbart? Är jag dum som sitter och räknar odds och kör hyffsat tight. Ska man bara sitta och chansa som alla andra idioter

Jag själv anser mig inte vara en dålig pokerspelare. Jag kör vanligtvis mycket tuneringar och brukar oftas komma långt.
Förra året vann jag t.ex. en plats i nordicbets poker-sm online, detta var mot ca 5000-6000 spelare. Första pris då var en plats i tuneringen.
Citera
2008-02-27, 18:15
Medlem
Första steget för att bli en stabilt vinnande pokerspelare online är att sluta tjata om riggar hit och dit.
Och att dessutom gnälla att du möter för dåliga spelare är bara tragiskt, gläds att du i längden vinner mycket mer än du förlorar mot dessa.

Handen som du tar upp ska du satsa mycket hårdare både före- och speciellt efter flop. Detsamma gäller förstås turn, och river kan du lika gärna försöka få nercheckad då du redan bjudit bort den.

Alla kan klonka hem en turnering, det svåra är att hamna ITM stadigt.
Citera
2008-02-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agrabaa
Första steget för att bli en stabilt vinnande pokerspelare online är att sluta tjata om riggar hit och dit.
Och att dessutom gnälla att du möter för dåliga spelare är bara tragiskt, gläds att du i längden vinner mycket mer än du förlorar mot dessa.

Handen som du tar upp ska du satsa mycket hårdare både före- och speciellt efter flop. Detsamma gäller förstås turn, och river kan du lika gärna försöka få nercheckad då du redan bjudit bort den.

Alla kan klonka hem en turnering, det svåra är att hamna ITM stadigt.

Jag sa inte att sidan var riggad utan det jag sa var att spelare som chansar mycket vinner på det.

Joo det är klart i efterhand kan man säga att jag skulle betat hårdare för att försöka vunnit handen innan river.

Men först syn pre -flop, sedan på floppen och sen turn. Det fanns inget färgdrag, jag var säker på att han inte spela 2-3.

korten jag möjligtvis kunde tro att han satt på var:
lågt par , ak , a9 , kq alternativ träff på flopp.
skulle inte heller blivit förvånad om han satt på 7-8, och försökte slowspelat mig.

Alla dessa händer över ger mig bästa oddsen för en vinst (förutom 7-8), självklart vill jag ta hem potten men även försöka få ut så maximalt som möjligt.

Därför tycker jag inte min betting var ganska okej, jag vinner en helt okej summa om han suttit och tryckte på ett lågt par, samt att jag inte förlorade så mycket av min rulle om han skulle slowspelat mig.

"klonka hem en turnering" som du säger på kanske 100 personer och mindre visst. Men att vinna en tunering på ca 6000 personer gör nog inte många.
Har du gjort det?
Citera
2008-02-27, 19:09
Medlem
u_n_mes avatar
Tja.. lyckade av nån jävla anledning dra hem en pott på $300 när jag blev synad på en all in på $100 men en mäktig A hög på ladbrokes. Kan ju lugnt säga att jag inte vet hur han tänkte.

Sedan är det absolut inte säkert att det är bra spelare som vinner turneringar med 6000 spelare. Visst är det vanligare men verkligen inte hela tiden.
Citera
2008-02-27, 19:28
Medlem
Något offtopic men inte fan är det några större poker-genier som vunnit WSOP ME de senaste två åren exempelvis....

Försök se pokerspelandet 'in the long run'. Du kommer tjäna massor av att bli nersynad av A8 i ditt exempel - ännu mer om du fixar till din betsizing lite. Att klaga på att motståndet är för dåligt för du ska kunna vinna känns lite... ja, vette fan.
Citera
2008-02-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Tja.. lyckade av nån jävla anledning dra hem en pott på $300 när jag blev synad på en all in på $100 men en mäktig A hög på ladbrokes. Kan ju lugnt säga att jag inte vet hur han tänkte.

Sedan är det absolut inte säkert att det är bra spelare som vinner turneringar med 6000 spelare. Visst är det vanligare men verkligen inte hela tiden.

Alltså jag syftade inte på att bara bra spelare vinner stora tuneringar. Jag tog bara med det som ett exempel på när jag sa "Jag själv anser mig inte vara en dålig pokerspelare". Detta betyder dock inte att jag är bra utan det är min egna uppfattning.

Men alltså en dåligspelare kan inte vinna en större tunering, men en hyffsad spelare kan med lite tur med korten.
Citera
2008-02-27, 19:33
Medlem
Trillskes avatar
Mm, mycket fisk på SvS. Mycket fisk på de flesta nätverk på låg nivå också.Tips dock:
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Är jag dum som sitter och räknar odds och kör hyffsat tight.

Jag själv anser mig inte vara en dålig pokerspelare. Jag kör vanligtvis mycket tuneringar och brukar oftas komma långt.
Du kör aldeles för tight. Även om du fick okey värde var också handen du visade rätt miserabel.

CG är en helt annan vetenskap än turneringar, vilket kanske är lite vad som ställer till det för dig.

När man utnämner A8 som allmänt ospelbar i 5max mår jag lite illa.
Citera
2008-02-27, 21:48
Medlem
BeiNs avatar
Citat:
När man utnämner A8 som allmänt ospelbar i 5max mår jag lite illa.

Tänkte på det jag med, fan horribelt. A8 bör spelas från alla possetioner 5manna!
Citera
2008-02-29, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me

Hmmmm är det inte svenska kronor man spelar med på Svenska spel
eller du kanske avrundade dom svenska till $$$?
Citera
2008-02-29, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa66
Hmmmm är det inte svenska kronor man spelar med på Svenska spel
eller du kanske avrundade dom svenska till $$$?

eller pratar vi någon annan site?
Citera
2008-02-29, 23:17
Medlem
bridge_mans avatar
vilken position satt du på?

satt du på knappen gjorde din motspelare rätt hela vägen.

satt du utg spelade du skitdåligt, men din motspelare möjligtvis lite sämre.

se ovanstående som en skala, och räkna om hur dumt du eller han spelade utifrån var ni satt.
Citera
2008-02-29, 23:52
Medlem
svenska spel är sjukt svårt att vinna på ... alla är sjukt duktiga och om nån spelar fel så hånar de otroligt duktiga spelarna den lite sämre spelaren HUR KAN DU SPELA SÅ !??

mycket talanger där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in