• 1
  • 2
2008-02-27, 16:58
Bannlyst
Jag har åkt in för andra gången i fyllecell för en månad sedan drygt. fick brev från länsstyrelsen att de gett socialstyrelsen i uppdrag att utvärdera om jag är lämplig att ha körkort. Kommer väl att bli kallad på möte. men tror ni att jag får lämna urinprov också?
Citera
2008-02-27, 17:17
Medlem
Flytande_argots avatar
Nej. Se till att du är nykter när du kommer dit bara. Om du har en tendens att hamna i fyllecell så kan det vara läge att skippa sånt som det sitter ditt namn på i plånboken. Du behöver inte uppge några som helst personuppgifter om du hamnar i fyllcell, då kommer inte heller uppgifterna vidare till Länsstyrelsen.
Citera
2008-02-27, 17:33
Bannlyst
Ja fan de är bara 2 jävla dumma grejer som gjort att jag hamnat där.. snodde en livräddningsbåt i ån en gång å så Men du är SÄKER på att det inte blir urinprov då?? eller kan de kräva det av mig?
Citera
2008-02-27, 17:38
Medlem
TheBoots avatar
Risken finns alltid.
Citera
2008-02-27, 17:44
Medlem
Titaniks avatar
Det som kommer hända är att du kommer få prata med soc om dina alkoholvanor och hur du har det. Efter det kommer soc ringa upp någon i din närhet som du givit tillåtelse till (helst inte någon i din familj) som kan stödja din berättelse typ arbetspolare eller något. Efter det så är allt klart. Inga prover etc. Berättar du nu inte att du super varje helg å dricker offantliga mängder sprit så är allt lungt.
Citera
2008-02-27, 17:48
Medlem
L-M Johanssons avatar
Du har inget att oroa dig över. Har varit på sånt där möte jag också, iofs efter en dom mot mig men ändå. Dom ifrågasatte min lämplighet som KK-innehavare ett halvår efter avtjänat straff och det var bara att knalla upp på soc och snacka med socialsekreteraren och ha en bra referens som kunde styrka att man inte har alkoholproblem så var det klart sen.
Citera
2008-02-27, 19:58
Medlem
Du kmr få gå till socialen , prata om dina alkoholvanor och varför du hamnade i fyllecell. Du kmr inte få behöva pissa. Sen är det bara lämna namn och nr till nån snubbe som kan snacka bra om dig , arbetspolare osvosv. Sen utvärderar dom allt och du får hem brev att du får behålla körkortet
Citera
2008-02-27, 20:16
Medlem
Är väl inte helt omöjligt att du kommer få göra leverprover det fick jag göra.
Citera
2008-02-27, 20:17
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nej. Se till att du är nykter när du kommer dit bara. Om du har en tendens att hamna i fyllecell så kan det vara läge att skippa sånt som det sitter ditt namn på i plånboken. Du behöver inte uppge några som helst personuppgifter om du hamnar i fyllcell, då kommer inte heller uppgifterna vidare till Länsstyrelsen.

Varför vet man inte såna där saker för?

Man tackar för infon iaf.
Citera
2008-02-27, 20:20
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Du behöver inte uppge några som helst personuppgifter om du hamnar i fyllcell, då kommer inte heller uppgifterna vidare till Länsstyrelsen.

Ofan. Det måste vara därför dom är så jevla snabba med att hugga plånboken så dom kan kolla vem man är... dom rackarn har glömt och ge mig plånboken två ggr !
Citera
2008-02-27, 20:43
Bannlyst
Skönt att höra grabbar! kan jag sova lite lugnare ikväll! tackar så länge
Citera
2008-02-27, 21:02
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsucker
Skönt att höra grabbar! kan jag sova lite lugnare ikväll! tackar så länge

Håll dig från fyllecellen i fortsättningen bara. Nästa gång är dom inte lika snälla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in