2008-02-28, 21:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Om jag skulle äga några hektar, och dessutom 20-50 hus på marken som jag hyr ut, då har väl jag all rätt att välja vilka som ska få bo på min mark, och i mina hus?

Kommunen kan väl inte tvinga mig att hyra ut min egendom?

Tanken är att mitt GC skulle vara helt privatägt, inga styrelser eller skit, allting går genom mig, eftersom allt är mitt.

Skulle det funka?

Det är lite min tanke med.
Citera
2008-02-28, 21:41
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Fungerar inte.

Anmälningarna kommer komma, oavsett om det finns skäl till avslag utöver etniciteten eller inte, och media kommer uppmärksamma det och DO kommer fälla er.

Det är min bedöming med. Därför måste en GC organiseras på så sätt att blattar inte vill bo där.
Citera
2008-02-28, 21:42
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad är syftet med GC i Sverige, att skydda sig mot brott eller slippa träffa icke vita?

Det går väl hand i hand. Slipper man träffa icke-vita slipper man brott.
Citera
2008-02-28, 21:44
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Om jag skulle äga några hektar, och dessutom 20-50 hus på marken som jag hyr ut, då har väl jag all rätt att välja vilka som ska få bo på min mark, och i mina hus?

Tanken är att mitt GC skulle vara helt privatägt, inga styrelser eller skit, allting går genom mig, eftersom allt är mitt.

Skulle det funka?

Svårt... Allemansrätten kan ställa till det för dig bland annat. Sedan kan man väl göra någon typ av "klubb".

Kan kanske fungera.

Bostadsrätter är privatägda, så det är ju i mångt och mycket samma sak egentligen.
Citera
2008-02-28, 21:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Svårt... Allemansrätten kan ställa till det för dig bland annat. Sedan kan man väl göra någon typ av "klubb".

Kan kanske fungera.

Bostadsrätter är privatägda, så det är ju i mångt och mycket samma sak egentligen.

Men hur gäller Allemansrätten vid inhägnat område? (I detta fall säg en 2m hög mur runt hela området och där inne pool osv.)
Citera
2008-02-28, 21:57
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Fula Gubben, då ni är en rasförnekare så är det naturligt att ni inte förstått på ett explicit, medvetet plan att andra sorters människor uppfattar världen annorlunda och fungerar annorlunda på ett väldigt basalt plan. Har ni någonsin talat med en arab? Kurd? Latinamerikan? Kines? Det är en enorm skillnad mellan en kines och en kurd.

Jag misstänker dock att djupt i ert undermedvetna vet ni precis hur det ligger till. Problemet är att ni, liksom alla andra äldre svenskar, har marinerats i PK sedan barnsben, och ni har nu blivit så gamla att era hjärnor stelnat och ni inte kan ändra åsikt längre, även om ni konfronteras med överväldigande bevis. Det är ju ett känt faktum att hjärnan börjar åldersdegenerera på allvar efter 40årsåldern, det är inte en slump att folk över 50 är oönskade på arbetsmarknaden.

Det här måste nog vara ett av de omedvetet mest komiska inlägg som skrivits på FB på länge (alt. är det en mycket skickligt dold ironi vilket jag inte tror). Fula Gubben får sig en rejäl uppläxning och blir beskylld för att vara marinerad i politisk korrekthet sedan barnsben. Stor humor!

Börjar du möjligen tappa stinget FG?
Citera
2008-02-28, 23:06
Medlem
Jeckes avatar
Citat:

Skulle det funka?
Ha!

Ungefär som att på ditt företag, så får du välja vem du vill ha anställd på ditt företag?

Staten kan tvinga dig att anställa folk du inte vill ha, precis som de kan tvinga dig att hyra ut till folk du inte vill ha.
Eller rättare, de kan tvinga dig att betala dryga böter för att du inte anställt/hyrt ut till, en person som du inte ville ha.
Citera
2008-02-28, 23:09
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Ha!

Ungefär som att på ditt företag, så får du välja vem du vill ha anställd på ditt företag?

Staten kan tvinga dig att anställa folk du inte vill ha, precis som de kan tvinga dig att hyra ut till folk du inte vill ha.
Eller rättare, de kan tvinga dig att betala dryga böter för att du inte anställt/hyrt ut till, en person som du inte ville ha.

Om man gör någon religös variant på det då?

"Donco-kyrkan och hans beundrare äga bara tillträde hit"
Citera
2008-02-28, 23:15
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Om man gör någon religös variant på det då?

"Donco-kyrkan och hans beundrare äga bara tillträde hit"

Klassas som diskriminerande.

Följdfrågan på detta är rätt uppenbar "men muslimerna kan ju ha slutna sällskap!?"

Islam är ett undantag.
Svenskar är dels mindre benägna att anmäla för kränkning och svenskar är även den folkgrupp i sverige som inte kan bli utsatta för rasism.
Tydligen iaf.
Citera
2008-02-28, 23:52
Medlem
mulisha_troopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Så var hela Sverige och merparten av de bra delarna av Europa samt merparten av USA, Kanada och Australien för bara några decennier sedan. Vita nationer var gated communities i jätteformat. Det var (och är) liksom poängen med att ha ett eget territorium för sitt folk. Sen lyckades kosmopoliterna paja alltihop. Det bästa är att vi återigen förvandlar Sverige, Europa och Nordamerika till stora gated communities med skylten "whites only, you are not welcome" vid gränserna.

ja det är pengar som har gjort detta,folk med ekonomiska möjligheter att bestämma över sina liv lever väldigt "politiskt inkorrekt",i dom rika muslimska länderna där folk har möjligheter att,tack vare pengar bestämma sina liv,där behandlas gästarbetare från pakistan och indien som kackerlackor,dom ses som kackerlackor,dom får 800-1500kr/månad,dom får bo i baracker utanför städerna,mitt i öknen,INGEN av dom rika emiraterna eller omanerna eller saudierna vill bo nära dessa.....dom benämner dessa som kackerlackor.

om irakier eller somalier hade lika mycket pengar som dom i gulfstaterna,vem tror då att dom hade valt kalla,gråa sverige med världens högsta skatter....

hur många ekonomiskt oberoende albaner och kurder har valt att bosätta sig i kalla gråa norden med världens högsta skatter.....

det finns gott om bra mångkultur i europa och usa,men det är med rätt folk,INGEN som har råd,vill bo med outbildade fattiga muslimer,och en vanlig svensk lön,är jämfört med dom länder sverige tar allt pack ifrån,en förmögenhet i deras hemländer.

så dom kommer till norden,till sverige,där man,om man inte får jobb,kan få mer i bidrag/mån än vad dom får i årslön hemma,vanliga arbetande svenskar är alltså rika,jämfört med deras hemländer,och rika vill inte bo med outbildade fattiga från en helt annan kultur,oavsett läge på världskartan.
Citera
2008-02-29, 16:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Med hänsyn till ert valda nick så är ni nog för gammal för att ha fälterfarenheter från mångkulturfronten. Jag lovar att det räcker med en handfull araber för att det genast ska bildas ett gäng som kommer att få en svans av lokal WT.

Nolltolerans mot blattar av alla sorter är det enda som gäller. Fula Gubben, då ni är en rasförnekare så är det naturligt att ni inte förstått på ett explicit, medvetet plan att andra sorters människor uppfattar världen annorlunda och fungerar annorlunda på ett väldigt basalt plan. Har ni någonsin talat med en arab? Kurd? Latinamerikan? Kines? Det är en enorm skillnad mellan en kines och en kurd.

Jag misstänker dock att djupt i ert undermedvetna vet ni precis hur det ligger till. Problemet är att ni, liksom alla andra äldre svenskar, har marinerats i PK sedan barnsben, och ni har nu blivit så gamla att era hjärnor stelnat och ni inte kan ändra åsikt längre, även om ni konfronteras med överväldigande bevis. Det är ju ett känt faktum att hjärnan börjar åldersdegenerera på allvar efter 40årsåldern, det är inte en slump att folk över 50 är oönskade på arbetsmarknaden.

1. Fula Gubben är inte nödvändigtvis den han verkar vara, så dra inga förhastade slutsatser om ålder eller bakgrund. På FB är en bra regel att aldrig göra antaganden om andra skribenter.
2. Det känns tungt att bli anklagad för att vara PK och alltför kulturberikar-vänlig, när vissa andra FB:are anser att Fula Gubben är en äcklig gammal xenofob.

Citera
2008-02-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Och jag säger till en mörk person: "Nej vi finner dig inte lämplig" så behöver man väl faktiskt inte yttra varför?

Jag kan inte på rak arm säga hur det är i Sverige just nu men i en del länder har det införts omvänd bevisbörda när det gäller "diskriminering", alltså du skall kunna visa att det inte var pga att du inte gillar negrer som du nekade negerfamiljen inträde. Regimen tar alltid ställning mot vita och för icke-vita dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in