Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-27, 03:14
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Hej alla

Efter en hårddiskkrasch samt formatering sitter jag här nu med ett splitter nytt system där allting flyter på bra och fint.
Tänkte börja fortsätta seeda o leecha mina torrents..

Jag gillar Transmission, men har tidigare använt Azureus av i stort sett en anledning: du har bättre översikt över dina torrents - speciellt om du har många.

Azureus nackdelar: Gränssnittet med tex. Inställningarna. Har någon ens orkat kolla igenom Inställningarna i Azureus mer än 2 minuter?
Allt jäkla Vuze-tjabb, jag hatar verkligen sånt skräp. Efter kanske en kvarts letande lyckades jag hitta det i inställningarna där man stängde av det.
Tycker även programmet är ganska slött i sig, när det gäller tex. stänga ner flikar osv.

Det jag gillar är den lilla texten i Azureus, jag menar en torrent täcker inte upp mer än vad en mapp eller fil gör i findern i listvy = du har bättre överblick över många torrents.

Jag vill egentligen hellre använda Transmission, det är otroligt mycket snyggare och snabbare, programmet i sig.
Men när jag har använt det tidigare har jag för mig den har problem med att känna igen redan befintliga filer, alltså kontrollera storleken på filerna, "checking existing file" dvs.
Vill även minnas att programmet kraschar för ofta.
Och har även hört att den inte alltid registrerar till trackern hur mycket du har seedat.
Lagom ovärt om man har seedat järnet i flera dygn i streck o sen märker att ingenting har registrerats?

Hjälp mig! Jag har beslutsångest.
Vad kör ni? Ni får gärna motivera! Fördelar/nackdelar?

Tack på förhand
mvh
Citera
2008-02-27, 04:48
Bannlyst
Lånar din tråd lite.

Tycker Utorrent är den BÄSTA torrentklienten på Windows.
Finns det liknande på OS X?
Nån som försökt porta det, eller gjort eget liknande program?
Citera
2008-02-27, 04:53
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Ingen fara, hehe.

Jo tack jag vet :/. Hade jag haft en PC hade jag kört den till allt som har med torrents o göra.
Nej, vad jag vet så finns det ingen portning eller liknande.

Tråkigt av utvecklarna att de inte verkar ha kommit längre än dagsläget med alternativen med osx. Transmission är ju en bra grund, som skulle kunna bli så mkt bättre.

Ytterliggare en grej som skiljer sig med transmission och azureus är att trans seedar inte lika bra som azureus för mig, om den seedar så börjar den inte föräns nerladdningen är klar. Även fast den säger i inställningarna att porten är 'open'.

Any ideas?
Citera
2008-02-27, 08:11
Medlem
Transmission fungerar nu väldigt bra, och så sent som igår kom en uppdatering som fixades "Checking Existing File"-problemet.
Citera
2008-02-27, 08:14
Medlem
Jag kör med transmission just nu men om man inte har minnesbrist finns det väl ingen anledning till att inte köra bittyrant (modifierad azureus.)

Fast transmission verkar ju fungera skapligt, hatar att man inte kan ändra standardinställningarna för upload/download o seedning, iaf hittar inte jag det, default är 10kB/s och det är ju rätt efterblivet.
Citera
2008-02-27, 08:33
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
hatar att man inte kan ändra standardinställningarna för upload/download o seedning, iaf hittar inte jag det, default är 10kB/s och det är ju rätt efterblivet.

Syftar du på begränsning av u/d? detta finns ju under preferences->bandwith, sedan kan man också ändra detta individuellt hos varje torrent genom att klicka på kugghjulet brevid nedladdningen.

Jag saknar en del funktioner, t ex så hade det varit fint med en funktion som gör att torrent automatiskt stoppar torrenten när den är nedladdad. Angående problem med att seeding inte registeras så vill jag förresten minnas att man bör kryssa ur "enable peer exchange for public torrents" under preferences->advanced.
Citera
2008-02-27, 10:27
Medlem
KillLovelyPonys avatar
lånar också tråden lite:

Uppdaterade till nyaste versionen nyss, men nu står det helt plötsligt "this version of transmission is banned" och så hänvisar den till tidigare verision.

varför?
Citera
2008-02-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
lånar också tråden lite:

Uppdaterade till nyaste versionen nyss, men nu står det helt plötsligt "this version of transmission is banned" och så hänvisar den till tidigare verision.

varför?

Många trackers bannar de nyaste versionerna av Transmission, läs faq/forumet på trackern så borde du få svar på varför
Citera
2008-02-27, 11:01
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Jag kör transmission på OS X.

Egentligen körde jag alltid azureus innan på PC, men när jag bytte till mac så var man tvungen att köra transmission på swebits. Sen dess har det hängt kvar. Jag är nöjd med programmet. Använder inte så mkt "avancerade" funktioner men ändå känns programmet inte helt 100%. Dock så är jag som sagt nöjd med det. det är litet och enkelt och inte speciellt krångligt. Laddar ganska mkt torrent på helgerna och har nästan aldrig haft något problem med transmission.
Citera
2008-02-27, 16:48
Medlem
Jimis avatar
Jag kör själv Transmission, mest för att den är bäst av de kliener som är gratis tycker jag.
Tidigare körde jag "Bits on wheels" vilket jag antagligen skulle gjort fortfarande om det inte vore för det faktum att den slutat uppdateras.

Vill du betala en slant finns ju Xtorrent som är bra. bättre än transmission enligt vissa.
Citera
2008-02-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Syftar du på begränsning av u/d? detta finns ju under preferences->bandwith, sedan kan man också ändra detta individuellt hos varje torrent genom att klicka på kugghjulet brevid nedladdningen.

Jag saknar en del funktioner, t ex så hade det varit fint med en funktion som gör att torrent automatiskt stoppar torrenten när den är nedladdad. Angående problem med att seeding inte registeras så vill jag förresten minnas att man bör kryssa ur "enable peer exchange for public torrents" under preferences->advanced.
Undra om det verkligen fanns i versionen jag körde förr då, eller något, vettefan hur jag kan ha missat det. De övre hade jag klickar ut men i de nedre stod det ju 10 =P

Jo, att man kunde ändra individuellt visste jag, men det är ju galet jobbigt.
Citera
2008-02-28, 04:13
Medlem
tossefars avatar
uTorrent ska fungera bra i wine vad jag har hört, kanske kan vara värt att testa.

Tja ali.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in