• 3
  • 4
2008-03-17, 11:45
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhenko
Jag har ingen riktig koll på om ctorrent är allmänt accepterad eller inte. Den funkar hos sjörövarna iallafall.

Jag använde länge Azureus, men det äter ju verkligen systemresurser. Att ha det igång samtidigt som jag gör musik är ju inte ens att tänka på. Så jag behövde nåt mer minnessnålt och antog att ett textbaserat program vore bäst så jag googlade helt enkelt och ctorrent hamnade överst. Kollar kanske lite på rtorrent för att se om det är bättre, men just nu passar ctorrent mig alldeles utmärkt.

Tack för att du tog dig tid att testa.

Smaken är som baken
Om du trivs med ctorrent så kör på den.
Citera
2008-03-17, 12:41
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Smaken är som baken
Om du trivs med ctorrent så kör på den.
Än så länge trivs jag, men jag har bara använt det några dagar. Är det några särskilda trackers som är gnälliga vad gäller vilket program man använder? (Publika trackers, jag vill testa om ctorrent funkar med dem eller inte.)
Citera
2008-03-17, 15:36
Medlem
_emptys avatar
Jag använder transmission, funkar hyffsat bra.

Utorrent var väl påväg till OSX?
Citera
2008-03-17, 16:58
Medlem
RockAlekzs avatar
Transmisson fungerar ju utmärkt
Citera
2008-03-17, 17:25
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _empty
Utorrent var väl påväg till OSX?

gött, när då?
Citera
2008-03-17, 21:05
Medlem
RockAlekzs avatar
Utorrent till OSX lades väl ner, läs sida 2 i denna tråd.
Citera
2008-03-18, 00:38
Medlem
Mycke gnäll på Azureus här, tar mellan 5-10% på min 2GHz core duo.
Vad är problemet? Man kan stänga av Vuze och ni sitter väl inte och renderar feta videoeffeker hela dagana. Slöar det ner datorn har ni en sur burk.
Citera
2008-03-18, 08:12
Medlem
mrhenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodde
Mycke gnäll på Azureus här, tar mellan 5-10% på min 2GHz core duo.
Vad är problemet? Man kan stänga av Vuze och ni sitter väl inte och renderar feta videoeffeker hela dagana. Slöar det ner datorn har ni en sur burk.
Nej, jag renderar inte feta videoeffekter hela dagarna. Däremot gör jag mycket musik och då vill jag ha en dator som inte belastas av en massa andra grejjor. Om jag då ändå kan köra ett torrentprogram då det tar mindre än 1% av systemresurserna så är det bara bra.

Jag tycker att Azureus är jättebra gränssnittsmässigt och när det funkar så funkar det bra. Men jag tycker också att det tar alldeles på tok för mycket systemresurser och dessutom så är det bara när jag kör Azureus som min dator kraschar.
Citera
2008-03-19, 01:31
Medlem
Ok, testade Transmission och gillade det så till vida att jag slängde blå grodan.
Snyggt, lätt och enkelt. Jag ändrar mig, tack.
Citera
2008-03-19, 11:59
Medlem
Siouxsies avatar
Jag använder Transmission, och visst blir det lite fullt när man har många torrents, men cmd+T ger i alla fall "Minimal View" om ni inte har sett det, då får man lite mer plats.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in