Ok så här ligger det till ja har nu köpt en studiedator för ca 4-5k från zepto då, och fick hem den idag utan något operatörssystem installerat. Så ja tog utmaningen och skulle då pröva o installera själv eftersom ja har ju då xp professional o allting. Men då fick ja upp en meddelande under installationen att den inte hittade någon hårddisk i datorn o kunde därför inte installera någonting,
Har haft samma problem med min stationär då ja fick sätta in en diskett för min hårddisk då från hårddiskens hemsida men finns det något annat sätt man kan fixa det på?
Man kan lägga in SATA drivrutinerna direkt på XP cd skivan så hittas hårddisken automatiskt vid installationen. SÖK o du skall finna denna fråga besvarad ett antal gånger...
men alltså hur ska man lägga in drivrutinerna på xp skivan? när ja brände ner xp på min skiva så var filen ja använde en IMG fil som då tog strax under 700, menar du då att ja måste lägga in drivrutinerna o sedan krympa ihop dom i en img fil igen?
En liten fråga dock :P om man inte har en disketttillgång på datorn hur ska man då göra för att installera drivrutinerna till hårddisken? usb då eller?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!