2008-02-26, 18:05
Medlem
JohnMiltons avatar
Försökte få vista att funka på min stationära eftersom jag var rätt nöjd med hur det funkade på laptopen, men.. det funkade inte för fem öre, hängde sig, kunde inte reboota, etc. Så jag bestämde mig för att dra in XP på den igen, men.. Nu kommer problemet.
Jag kommer in till att accepta avtal med f8 och allt det där, men när det är dags att välja disk/partition börjar problemen.
Det står bara unknown disk, och typ "no disk in drive" om och om igen i listan. Men.. Diskarna funkar fint. Jag kan boota vista och de hittas av bios och så.
Det är två satadiskar, och jag har kört XP på dem förr med exakt samma setup.
Nån som har nån ide om hur jag ska lösa det här? =/
Citera
2008-02-26, 20:26
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Nån som har nån ide om hur jag ska lösa det här? =/

Finns hur många inlägg som helst kring det hela. Den XP-version du försöker installera har inte stöd för dina SATA-diskar, så du får läsa in drivrutinerna separat under installationen.
Citera
2008-02-26, 23:06
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaststjärnan
Finns hur många inlägg som helst kring det hela. Den XP-version du försöker installera har inte stöd för dina SATA-diskar, så du får läsa in drivrutinerna separat under installationen.
Jag har ju instalerat äldre xpversioner på exakt samma diskar.. Kan sånt försvinna sådär? :/ Fan vad bökigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in