Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2008-03-05, 22:15
  #61
Avstängd
Persian Gulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrad
Men det spelar ingen roll vem som har en rik och imponerande historia och vem som inte har det. Det enda relevanta är hur det ser ut just nu, och just nu är kurder ett stort folk utan land - och skall då givetvis ha sitt eget land. Naturligtvis skall detta land även omfatta irakiska Kurdistan, där kurderna lever och har levt i tusentals år. Detta är helt enkelt ingenting som kan ifrågasättas med historiska motiveringar. Rent krasst kan man ju säga att afrikanerna borde få all mark överallt - de levde ju först!

Eller att moderna Palestina (Israel) inte tillhörde de immigrerande judarna ...
__________________
Senast redigerad av Persian Gulf 2008-03-05 kl. 22:43.
Citera
2008-03-05, 23:19
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persian Gulf
Eller att moderna Palestina (Israel) inte tillhörde de immigrerande judarna ...

Nu förstår jag inte alls.
Citera
2008-03-06, 00:00
  #63
Avstängd
Persian Gulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrad
Nu förstår jag inte alls.


Som vanligt då alltså.
Citera
2008-03-06, 00:45
  #64
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marrad
Men det spelar ingen roll vem som har en rik och imponerande historia och vem som inte har det. Det enda relevanta är hur det ser ut just nu, och just nu är kurder ett stort folk utan land - och skall då givetvis ha sitt eget land. Naturligtvis skall detta land även omfatta irakiska Kurdistan, där kurderna lever och har levt i tusentals år. Detta är helt enkelt ingenting som kan ifrågasättas med historiska motiveringar. Rent krasst kan man ju säga att afrikanerna borde få all mark överallt - de levde ju först!
Kurdiska floskler. Du har fortfarande inte givit mig en seriös akademisk källa (bespara mig från hemmagjorda swipnet sidor, tack!) som bevisar att kurderna har levt i Irak i "tusentals år". Kurderna är ett nomadfolk som på ett eller annat sätt har iraniserats språkligt, de har inget gemensamt med episka imperier från medernas tid som de hävdar.

Det var någon rysk historiker (Vladimir Minorsky) som föreslog att kurderna är etniskt besläktade med mederna. Det är knappast "exact science" det handlar om. Kurderna har bara blossat upp Minorskys påstående och tolkar det som fan läser bibeln.

Sen att judar flyttar in i norra Irak och köper upp land där och är i maskopi med kurderna, är en annan femma. Du råkar inte vara jude själv, eller? Befogad fråga med tanke på ditt kompromisslösa stöd till ett "kurdiskt" norra Irak. Jodå, jag är allt medveten om hur kurderna och judarna ivrigt stödjer varandra
Citera
2008-03-06, 23:21
  #65
Avstängd
adam777s avatar
[quote=EliasAlucard]Kurdiska floskler. Du har fortfarande inte givit mig en seriös akademisk källa (bespara mig från hemmagjorda swipnet sidor, tack!) som bevisar att kurderna har levt i Irak i "tusentals år". Kurderna är ett nomadfolk som på ett eller annat sätt har iraniserats språkligt, de har inget gemensamt med episka imperier från medernas tid som de hävdar.

Det var någon rysk historiker (Vladimir Minorsky) som föreslog att kurderna är etniskt besläktade med mederna. Det är knappast "exact science" det handlar om. Kurderna har bara blossat upp Minorskys påstående och tolkar det som fan läser bibeln.

Sen att judar flyttar in i norra Irak och köper upp land där och är i maskopi med kurderna, är en annan femma. Du råkar inte vara jude själv, eller? Befogad fråga med tanke på ditt kompromisslösa stöd till ett "kurdiskt" norra Irak. Jodå, jag är allt medveten om hur kurderna och judarna ivrigt stödjer varandra [/QUOTE]

inte riktigt förstår din poäng här
Citera
2008-03-07, 18:06
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persian Gulf
Som vanligt då alltså.

Kan inte du då som tydligen förstår - för det gör du väl? - förklara för oss vad du menar?
Citera
2008-03-07, 18:07
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kurdiska floskler. Du har fortfarande inte givit mig en seriös akademisk källa (bespara mig från hemmagjorda swipnet sidor, tack!) som bevisar att kurderna har levt i Irak i "tusentals år". Kurderna är ett nomadfolk som på ett eller annat sätt har iraniserats språkligt, de har inget gemensamt med episka imperier från medernas tid som de hävdar.

Det var någon rysk historiker (Vladimir Minorsky) som föreslog att kurderna är etniskt besläktade med mederna. Det är knappast "exact science" det handlar om. Kurderna har bara blossat upp Minorskys påstående och tolkar det som fan läser bibeln.

Sen att judar flyttar in i norra Irak och köper upp land där och är i maskopi med kurderna, är en annan femma. Du råkar inte vara jude själv, eller? Befogad fråga med tanke på ditt kompromisslösa stöd till ett "kurdiskt" norra Irak. Jodå, jag är allt medveten om hur kurderna och judarna ivrigt stödjer varandra

Jag är kurd.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback