2008-02-28, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Sitter det manliga och kvinnliga i kläder och färger?!
Hur många typiska kvinno-plagg och färger kan du räkna upp som inte är passande män?
Hur många typiska mans-plagg och färger kan du räkna upp som inte är passande kvinnor?
Du tycker inte att det är lite märkligt att kläd/färgkoder främst gäller män?
Du tycker inte att det är lite märkligt att det är fullt accepterat och lite coolt att en tjej är pojkflicka men att det inte är lika lattjo med en flickpojke?
Vem bryr sig om en tjej leker med typiska killprylar men hur är det egentligen med synen på en kille som leker med dockor och smink?
Kan det grunda sig i att det manliga är det eftersträvansvärda?
Det är självklart upp till var och en att bestämma vilka principer man skall leva efter men det gör inte ont att reflektera.
Är personligen allergisk mot åsikter och värderingar som andra försöker pracka på mig, det är ett direkt hot mot den fria viljan och individuella tänket.
Skulle helst se, i största möjliga mån, att även min ev avkomma uppfostrades till en självständig individ.
"Kan själv" - Lava 13 månader.
Hur många typiska kvinno-plagg och färger kan du räkna upp som inte är passande män?
Hur många typiska mans-plagg och färger kan du räkna upp som inte är passande kvinnor?
Du tycker inte att det är lite märkligt att kläd/färgkoder främst gäller män?
Du tycker inte att det är lite märkligt att det är fullt accepterat och lite coolt att en tjej är pojkflicka men att det inte är lika lattjo med en flickpojke?
Vem bryr sig om en tjej leker med typiska killprylar men hur är det egentligen med synen på en kille som leker med dockor och smink?
Kan det grunda sig i att det manliga är det eftersträvansvärda?
Det är självklart upp till var och en att bestämma vilka principer man skall leva efter men det gör inte ont att reflektera.
Är personligen allergisk mot åsikter och värderingar som andra försöker pracka på mig, det är ett direkt hot mot den fria viljan och individuella tänket.
Skulle helst se, i största möjliga mån, att även min ev avkomma uppfostrades till en självständig individ.
"Kan själv" - Lava 13 månader.
Problemet är att du också vill pracka på dina barn dina genusvetenskapliga åsikter. Låt barnen själva finna sin könsidentitet när de är tre till fyra år. Jag kan lova dig att att de kommer dras till det traditionella hellre än till det politiskt korrekta som du hoppas på.
Jag förordar naturlig utveckling, du förordar expriment det är skillnaden.
Personligen tycker jag helst att tjejer skall vara tjejer och att killar skall vara killar. Jag lägger i grunden inget mer positivt i att vara pojkflicka.