Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-10, 23:07
Bannlyst
Jag har ingen problem med att en pojke har på sig rosakläder, om de finns på herravdelning. Om man däremot som en mamma gjorde går in på damavdelningen och leter upp rosa kläder, då är något fel.
Citera
2010-08-10, 23:59
Medlem
Dalianas avatar
Äh ser inget fel med det, men jag själv är mycket för att låta barnen välja själv. Har en bror i småbarnsåldern, och han älskar att leka med bilar...han älskar också rosa/lila glittriga saker. När vi var och handla en gång så ville han ha en lila handväska som han hittade på tjejavdelningen, den fick han. Dock tycker jag min mamma är lite smånojjig, hon tycker inte han kan ha kläder med spets och klänningar, för att de är för flickiga. Själv så tänker jag faktiskt inte på det, bara det ser snyggt ut.
Citera
2010-08-11, 13:35
Medlem
Ilistes avatar
Plötsligt är Fight Club mer aktuell än någonsin..
Citera
2010-08-12, 00:37
Medlem
En av mina kusiner älskade att gå klädd i rosa tröjor. Sen började han skolan, och eftersom det fanns andra killar i klassen så slutade han att tycka om rosa efter ett tag.

Om en pojke tycker om rosa kläder så gör väl det inte någonting, det är ju bara en färg. Men den förälder som påstår sig inte vara könsfixerad, och sen bara köper rosa kläder eftersom det blev en pojke är mer än lovligt blåst.
Citera
2014-12-03, 13:05
Medlem
The BlaBlas avatar
Vad är det för fel på rosa då?
Jag är kille och går ofta i rosa inte fan blir jag bög för det.
Min teori med folk som dömer ut rosa är ofta män med egna problem, Punkt slut.
Citera
2014-12-04, 20:45
Medlem
Klownfaces avatar
ingen idé att feminisera sin son med tanke på hur hårt och våldsamt samhället är dessa dagar och kommer vara om 10 år om inget händer, så lägg ner att uppfostra rån och misshandelsoffer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in