Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tja, det är inte omöjligt. Det vet dock inte Din son. Han kommer ändå att få ont och fråga Dig varför alla de andra ungarna slår honom och skrattar åt honom? Han kommer inte att koppla det där med konservatism och intolerans förrän han blir äldre. Om han bli äldre, vill säga. Mobbade barn är överrepresenterade i självmordsstatistiken. Det hade väl varit lite trist om Dina statements hade gjort Dig barnlös?
// Roger P.
Custom made och Roger - läs om, läs rätt.
Jag skrev tydligt i mitt första inlägg att jag är emot föräldrar som använder sina barn i genuskampen.
Lika tydlig var jag med att min ambition inte är att påverka barnet i kläd och färgval övht.
De frågor jag har för syfte att påverka ett ev barn i är av ngt tyngre karaktär.
Jag väljer mina krig och lägger inte ned krut på petitesser.
Uttrycker sonen (notera faktum att förbuden BARA gäller killar, tjejer finns inga direkta restriktioner för) själv önskan om rosa kläder, dockor som leksaker, osv så är det ok med mig och jag hoppas barnets pappa inte lider av kraftig inskränkning och hakar upp sig på fjanterier.
Kommer inget önskemål från barnets håll, vilket jag har svårt att se eftersom hen bär på mina gener, så fixar jag kläder och hår som jag anser är passande vilket innebär att det sannolikt skulle vara åt det neutrala hållet.
Vad som än skulle hända skulle dialog med barnet föras och jag kunde faktiskt inte oroa mig mindre för att ungen skulle bli mobbad pga kläder, frisyr och färger.