Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-26, 14:06
Medlem
JagheterRetards avatar
Hej Mac-älskare. Jag funderar nu på att köpa mig en Mac, men har ingen aning om vilken jag ska ha. Är jävligt sugen på en Macbook, men Imacen lockar jävligt också. Så ge gärna eran åsikt angående detta. Tack på förhand
Citera
2008-02-26, 14:08
Medlem
siarens avatar
Hej själv! Har du behov av en bärbar dator? Du får betydligt mer prestanda för pengarna om du köper imacen, men samtidigt får du ju inte portlabiliteten. Vad skall dator användas till, och hur ofta skall du bära omkring på den?
Citera
2008-02-26, 14:19
Medlem
JagheterRetards avatar
well, egentligen har jag ju inte någon större använding av en bärbar dator, så Imacen lockar ju, men den bärbara datorn lockar på ett annat sett för att kan man glida runt med den och flasha lite för polarna etc.
Citera
2008-02-26, 14:32
Skulle köpt iMac, mer för kronan samt att om du verkligen vill flasha för polarna så får du köpa en Air i nuläget..

Men i slutändan handlar det om Vad du ska använda datorn till.
Ska du surfa, skriva, ha som allt-i-ett dator så är iMacen ditt bästa val.
Ska du surfa, skriva och åka mycket tåg eller surfa mycket från cafér så är macbook ditt bästa val...
Citera
2008-02-26, 16:56
Medlem
Zawamuras avatar
Det låter som att iMacen kommer bli bäst för dig enligt det du skrivit om dina behov.
Båda är jävligt fina datorer, men du får som sagt mer prestanda för pengarna i en iMac.
Citera
2008-02-26, 16:58
Medlem
akksel2s avatar
Jag tycker att det spelar all roll hur du skall använda datorn!
Citera
2008-02-26, 17:33
Medlem
sidyss avatar
Jag tycker att du skall köpa imacen, den är inte så klumpig, går fin fint att ta med till landet osv. desutom så tyucker jag att laptops är en förbannelse , man blir alldrig av med den. själv så tänker jag nog dumpa min bärbara långt in i garderoben och köpa en imac om en månad
Citera
2008-02-26, 18:48
Medlem
Durkslags avatar
Det är bara att överväga vilket du behöver mest, en stationär eller en bärbar...

Båda är fina dock.

Jag valde en bärbar eftersom jag antagligen ska flytta igen om några månader och då behöver jag en som man kan ta med sig.
Senast redigerad av Durkslag 2008-02-26 kl. 18:50.
Citera
2008-02-26, 21:38
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Dessutom kan du använda en MacBook som stationär hemma genom att koppla en större skärm till den. Men det är som sagt ditt behov som styr.
Citera
2008-02-27, 12:07
Medlem
JagheterRetards avatar
upptäckte alldeles nyss att det kommit nya Macbooks och ny Macbook pro, har ni några förslag där eller är det Imacen man ska ha?
Citera
2008-02-27, 12:37
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRetard
upptäckte alldeles nyss att det kommit nya Macbooks och ny Macbook pro, har ni några förslag där eller är det Imacen man ska ha?

Om du inte känner ett behov av att släpa med dig datorn dit du ska så ska du definitivt ha en iMac. Riktigt bra datorer.

Edit:

För övrigt tycker jag att OS X gör sig något otroligt mycket bättre på en större skärm!
Citera
2008-02-27, 13:08
Medlem
_emptys avatar
Du behöver en Macbook PRO. =)

Dels har dom nu blivit uppgraderade, samt att dom funkar perfekt som stationär. Du har mer valmöjligheter med en Macbook.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in