Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-27, 13:11
Medlem
JagheterRetards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _empty
Du behöver en Macbook PRO. =)

Dels har dom nu blivit uppgraderade, samt att dom funkar perfekt som stationär. Du har mer valmöjligheter med en Macbook.

Mvh

Jo, eftersom dom blivit uppgraderade nu så lutar det åt Pro hållet

Tack för svaren!
Citera
2008-02-27, 14:00
Medlem
J.Ns avatar
Ser fortfarande iMac som ett bättre köp, men köp inte 20" i så fall eftersom de haft skärmproblem. Tog mig 2 månader att få min lagad och lite prylar, inkl skärmen i sig, utbytt...
Citera
2008-02-27, 14:02
Medlem
En vanlig MacBook är ingen höjdare om man ser till te.x. grafik. Men så beror det ju som sagt på dina behov.
Ska du använda datorn mycket hemma har ju MacBook Pro större skärm (och mkt bättre prestanda). Det är det bästa alternativet om du vill kunna ta datorn med dig ibland. Imac är väl bäst om du bara ska använda datorn hemma, men du verkar vilja kunna dra med den till polare, på tåget och liknande. MacBook Pro ska du ha!
Citera
2008-02-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRetard
Hej Mac-älskare. Jag funderar nu på att köpa mig en Mac, men har ingen aning om vilken jag ska ha. Är jävligt sugen på en Macbook, men Imacen lockar jävligt också. Så ge gärna eran åsikt angående detta. Tack på förhand
Vill du ha en bärbar för att du behöver det eller vill kunna hänga i soffan köp en Macbook, vill du få fetare grafikkort, mer disk o mycket bättre skärm köp en 24" iMac. 20" iMac skulle inte jag köpa men möjligen har den bättre skärmen i 24":aren högre input lag och isf kanske 20" iMac är bättre för spelande (iaf i mindre krävande spel där det enklare grafikkortet inte spelar någon roll..)

Rent ekonomiskt är macbooken ett bättre val då dess uppgradering är mer nyligen.
Citera
2008-03-19, 12:01
Medlem
JagheterRetards avatar
Vilken Mac?

Måste få svar nu, är jävligt osäker på vilken Mac jag vill ha, rekommendera gärna och varför just den. Tacksam för snabba svar!
Citera
2008-03-19, 13:06
Medlem
Om du nu lutar åt en MacBook PRO så är det inte mycket mer att fundera på.
Klart du skall ha en sådan. Den kan du; ta med till polare, sitta med i soffan, ha med på dass när du skiter eller kolla på film på när/om du reser för att nämna några få exempel.

Jag har haft bärbara datorer sedan -02 och kommer nog aldrig återgå till en stationär dator.

Mitt val föll på en 15" med blank skärm.
Har du pengarna att lägga på en sådan tycker jag absolut att du skall göra det.
Du kommer inte bli besviken.

*edit stavfel
Citera
2008-03-19, 14:11
Medlem
Flärps avatar
Köp en iMac, det är världens vackraste dator och OS X gör sig bäst på 24".
Macbook Pro är dessutom jävligt ful.
Citera
2008-03-19, 14:35
Medlem
AdamJ5s avatar
Jag var i din sits i julas, och valde iMacen. Ångrar mig inte en sekund.
Citera
2008-03-19, 21:48
Bannlyst
Har haft alla Apples modeller, och iMacen är en makalös maskin om man är ute efter en stationär dator. Sedan kan det ju diskuteras hur pass stationär den är eftersom det bara är en 50cm bred fyrkantig platta.

Nackdelen med iMac tyckte jag var att den var för enkel att flytta på i sidled, som att foten inte är tung nog eller har grepp nog. Stöter man till bordet flyttade sig iMacen litegrann. Hade varit skönare med en stabil fot, men då hade ju iofs datorn vägt några kilo mer.
Citera
2008-03-19, 22:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleu
... ha med på dass när du skiter...

Jag trodde jag var den enda!
Citera
2008-03-19, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag trodde jag var den enda!
Vafan ska man annars göra på toa, lyssna på när man skiter? MacBooks är ju gjorda för att vara toalettdistraktioner.
Citera
2008-03-19, 22:44
Medlem
AdamJ5s avatar
Sammanfattningsvis:

Om du ofta åker tåg, båt eller vistas på jordbävningsdrabbat område samt skiter mycket, välj Macbooken.

Om du inte, kör på iMacen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in