2008-02-27, 13:11
Medlem
JagheterRetards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _empty
Du behver en Macbook PRO. =)

Dels har dom nu blivit uppgraderade, samt att dom funkar perfekt som stationr. Du har mer valmjligheter med en Macbook.

Mvh

Jo, eftersom dom blivit uppgraderade nu s lutar det t Pro hllet

Tack fr svaren!
Citera
2008-02-27, 14:00
Medlem
J.Ns avatar
Ser fortfarande iMac som ett bttre kp, men kp inte 20" i s fall eftersom de haft skrmproblem. Tog mig 2 mnader att f min lagad och lite prylar, inkl skrmen i sig, utbytt...
Citera
2008-02-27, 14:02
Medlem
En vanlig MacBook r ingen hjdare om man ser till te.x. grafik. Men s beror det ju som sagt p dina behov.
Ska du anvnda datorn mycket hemma har ju MacBook Pro strre skrm (och mkt bttre prestanda). Det r det bsta alternativet om du vill kunna ta datorn med dig ibland. Imac r vl bst om du bara ska anvnda datorn hemma, men du verkar vilja kunna dra med den till polare, p tget och liknande. MacBook Pro ska du ha!
Citera
2008-02-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRetard
Hej Mac-lskare. Jag funderar nu p att kpa mig en Mac, men har ingen aning om vilken jag ska ha. r jvligt sugen p en Macbook, men Imacen lockar jvligt ocks. S ge grna eran sikt angende detta. Tack p frhand
Vill du ha en brbar fr att du behver det eller vill kunna hnga i soffan kp en Macbook, vill du f fetare grafikkort, mer disk o mycket bttre skrm kp en 24" iMac. 20" iMac skulle inte jag kpa men mjligen har den bttre skrmen i 24":aren hgre input lag och isf kanske 20" iMac r bttre fr spelande (iaf i mindre krvande spel dr det enklare grafikkortet inte spelar ngon roll..)

Rent ekonomiskt r macbooken ett bttre val d dess uppgradering r mer nyligen.
Citera
2008-03-19, 12:01
Medlem
JagheterRetards avatar
Vilken Mac?

Mste f svar nu, r jvligt osker p vilken Mac jag vill ha, rekommendera grna och varfr just den. Tacksam fr snabba svar!
Citera
2008-03-19, 13:06
Medlem
Om du nu lutar t en MacBook PRO s r det inte mycket mer att fundera p.
Klart du skall ha en sdan. Den kan du; ta med till polare, sitta med i soffan, ha med p dass nr du skiter eller kolla p film p nr/om du reser fr att nmna ngra f exempel.

Jag har haft brbara datorer sedan -02 och kommer nog aldrig terg till en stationr dator.

Mitt val fll p en 15" med blank skrm.
Har du pengarna att lgga p en sdan tycker jag absolut att du skall gra det.
Du kommer inte bli besviken.

*edit stavfel
Citera
2008-03-19, 14:11
Medlem
Flrps avatar
Kp en iMac, det r vrldens vackraste dator och OS X gr sig bst p 24".
Macbook Pro r dessutom jvligt ful.
Citera
2008-03-19, 14:35
Medlem
AdamJ5s avatar
Jag var i din sits i julas, och valde iMacen. ngrar mig inte en sekund.
Citera
2008-03-19, 21:48
Bannlyst
Har haft alla Apples modeller, och iMacen r en makals maskin om man r ute efter en stationr dator. Sedan kan det ju diskuteras hur pass stationr den r eftersom det bara r en 50cm bred fyrkantig platta.

Nackdelen med iMac tyckte jag var att den var fr enkel att flytta p i sidled, som att foten inte r tung nog eller har grepp nog. Stter man till bordet flyttade sig iMacen litegrann. Hade varit sknare med en stabil fot, men d hade ju iofs datorn vgt ngra kilo mer.
Citera
2008-03-19, 22:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleu
... ha med p dass nr du skiter...

Jag trodde jag var den enda!
Citera
2008-03-19, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag trodde jag var den enda!
Vafan ska man annars gra p toa, lyssna p nr man skiter? MacBooks r ju gjorda fr att vara toalettdistraktioner.
Citera
2008-03-19, 22:44
Medlem
AdamJ5s avatar
Sammanfattningsvis:

Om du ofta ker tg, bt eller vistas p jordbvningsdrabbat omrde samt skiter mycket, vlj Macbooken.

Om du inte, kr p iMacen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in