• 1
  • 2
2008-02-26, 10:03
Bannlyst
Ove Rosengren, förbundsordförande för Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle, har skrivit en dabettartikel på Expressen.

http://www.expressen.se/debatt/1.106...val-knarkandet

In och skriv vad ni tycker, få han att förstå att det är han som har fel och inte ni.
Citera
2008-02-26, 10:58
Medlem
Uppigens avatar
Kommer ändå aldrig bli någon förändring i Sveriges narkotikapolitik så länge debatten är så onyanserad och Svensson kommer aldrig ta något argument mot den rådande synen på droger på allvar. "Äh det är bara pundare som vill försöka rättfärdiga sitt knarkande, vi fick ju lära oss i skolan att knark alltid innebär död". Kommer nog knappast hända något i Sverige på ett bra tag :/
Citera
2008-02-26, 11:42
Medlem
Fontainebleaus avatar
Ingen idé att försöka övertala jätte-anti-folk till att se på droger ur ett bredare perspektiv...
Förmodligen svårare att få dem att ändra sin uppfattning än att få en anorektisk person att inse att de inte är tjocka.
Citera
2008-02-26, 12:42
Medlem
Citat:
I Sverige finns i dag flera hundra tusen socialt etablerade hobbymissbrukare, varav en förkrossande majoritet inte har några som helst vårdbehov.

Är det inte lite självmål att skriva såhär, eller fattar jag fel?
Citera
2008-02-26, 12:44
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sab
Är det inte lite självmål att skriva såhär, eller fattar jag fel?

Känns som det, ja.
Citera
2008-02-26, 12:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Blunda inte för festival-knarkandet
Nejdå, självklart kommer jag ihåg att ta knark om jag far på en festival... Men tack i alla fall för påminnelsen!
Citera
2008-02-26, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nejdå, självklart kommer jag ihåg att ta knark om jag far på en festival... Men tack i alla fall för påminnelsen!
Hahah, sant :P
Undra förresten hur många fjortisar som vill lära sig knarka som kommer åka på diverse festivaler i hopp om att få tag på något nu.
Citera
2008-02-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Hahah, sant :P
Undra förresten hur många fjortisar som vill lära sig knarka som kommer åka på diverse festivaler i hopp om att få tag på något nu.

Haha, tänkte på det med.
Citera
2008-02-27, 02:00
Medlem
mjoo, men ser du några som går omkring och snackar om counterstrike och har en propellerkeps på sig så spöa skiten ur dom.
Citera
2008-02-27, 09:06
Medlem
Grohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen001
mjoo, men ser du några som går omkring och snackar om counterstrike och har en propellerkeps på sig så spöa skiten ur dom.
Dagens garv.

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Rosengren
Kanske fastnar var tjugonde, och det säger sig självt att ju fler som testar, desto fler blir i slutändan beroende.
Var får han den siffran ifrån? Det är lätt att skriva debattartiklar när man kan dra fram påhittade siffror ur röven.

Förstår inte hur de här nykteristerna tänker, varför skulle cannabis vara värre än alkohol? Hur många som dricker alkohol fastnar inte i alkoholism? En av kommentarerna till artikeln uttryckte det väl:
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
Om man lägger all diskussion om alkohol respektive cannabis skadliga påverkan åt sidan för en stund och frågar sig, har människan en rättighet att berusa sig? Vissa föredrar alkoholen, medan andra av olika anledningar drar sig till marijuana. Det handlar i slutändan om rätten över sin egen kropp, och dagens lagstiftning är i brist av seriös och öppen forskning minst sagt godtycklig och synnerligen orättvis.
Citera
2008-02-27, 11:42
Medlem
Festival-knarkandet är väl det mest harmlösa knarkandet..?
Citera
2008-02-27, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grohl
Förstår inte hur de här nykteristerna tänker, varför skulle cannabis vara värre än alkohol? Hur många som dricker alkohol fastnar inte i alkoholism?
Problmatiken ligger i vår syn på alkohol, man skrattar och skämtar åt historier om ungdomar som supit sig så fulla och inte vet vad de sysslar med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in