2008-02-26, 09:19
Medlem
Allt började med att jag fick krångel med min router hemma, internet funkade inte på någon dator och ingen av datorerna ville starta om jag hade nätverkskabeln inkopplad i datorn.
(var så på 3 datorer) Alla datorer funkade dock när jag drog ut kabeln.

Nu så är det problemet löst nu, allting fungerar, internet och routern, MEN mitt firefox vägrar att starta på just min dator.
När jag klickar på ikonen börjar det ladda men slutar efter 2 sekunder, kollar jag i aktivitetshanteraren så finns inte firefox med där (det hänger sig alltså inte bara, utan startar verkligen inte).

Ominstallation är självklart testad, har någon nån aning om vad problemet kan vara?
Någon som kanske haft liknande problem
Citera
2008-02-26, 09:46
Medlem
Zairas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfine
Allt började med att jag fick krångel med min router hemma, internet funkade inte på någon dator och ingen av datorerna ville starta om jag hade nätverkskabeln inkopplad i datorn.
(var så på 3 datorer) Alla datorer funkade dock när jag drog ut kabeln.

Nu så är det problemet löst nu, allting fungerar, internet och routern, MEN mitt firefox vägrar att starta på just min dator.
När jag klickar på ikonen börjar det ladda men slutar efter 2 sekunder, kollar jag i aktivitetshanteraren så finns inte firefox med där (det hänger sig alltså inte bara, utan startar verkligen inte).

Ominstallation är självklart testad, har någon nån aning om vad problemet kan vara?
Någon som kanske haft liknande problem

testa att posta i firefox tråden istället
Citera
2008-02-26, 15:19
Medlem
Supranoos avatar
Testa köra en systemåterställning. Jag hade problem med firefox för att tag sedan, det slutade fungera efter några sek. Gjorde en systemåterställning sen fungerade det.
Citera
2008-02-26, 15:25
Bannlyst
Om du har en plugin installerad som heter "external IP" (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3372) kan det vara den som krånglar. Den brukar ofta avsluta Firefox-processen lite hur som helst, många gånger precis när man startar upp Firefox. Om du använder den rekommenderar jag "My IP Viewer" (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4316) istället.
Citera
2008-02-26, 15:34
Medlem
Relels avatar
jag tippar också på systemåterställning, du verkar ha EXAKT samma problem som ja hade med router och firefox, systemåterställning och reboot fixade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in