Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Helt utomstående? Dvs ingen relation till någon av dem över huvud taget? Äh, då är det sak samma.
Nu tror jag inte på karma, men om jag för diskussions skull gör det så skulle jag säga att det är +-0.
Men om du som snubbe skvallrar bara av ren bitterhet att inte få fitta själv så är det minus.
Frågan är hypotetisk och det är ju inte i verkligheten särskilt troligt att tredje personen vet om detta när den inte har någon relation med någon av partnerna. Vilken sorts relation som personen har till någon av partnerna skall inte tas in i perspektivet i min frågeställning, därav är den utomstående.
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
den huvudsakliga frågan är väl snarare vad detta har med karma att göra.
karma är ett religiöst/mystisistiskt begrepp som inte har med verkligheten att göra.
utgår man från att verkligheten inte består av något hokus pokus så är båda alternativen rätt.
man avslöjar sin partnern och sätter allas förhållanden på spel. den som vinner får knulla. förloraren varken vinner eller förlorar "karma".
vill du lära dig mer så kan du kolla på spanska såpoperor.
För att utelämna begreppet karma om du så önskar, kan vi omvandla det till detta:
Det finns de som tycker så här: "Det var rätt av dig att du avslöjade partnern som bedrog sin partner i deras förhållande." en annan tycker "Det var fel av dig att du avslöjade partnern som bedrog sin partner i deras förhållande."
Vad tycker du?