2008-02-24, 23:31
Awaiting Email Confirmation
Tjenare! Det är såhär att oftast då jag pluggar är jag i stort behov av websidorna: <www.synonymer.se> och <www.answers.com> ... Jag vill gärna kunna ladda hem de "hela websidorna" för att sedan kunna browsa dem, vid senare tillfälle, då jag inte har åtkomst till internet. Jag har provat att ladda hem flera program, men har inte kunnat kopiera hemsidornas "search box" och därigenom dess träffar - vilket är den huvudsakliga anledningen till att jag vill kopiera den - någon som har koll på hur man går tillväga?

/
Citera
2008-02-24, 23:38
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Går inte då de bygger på databaser...
Citera
2008-02-24, 23:39
Medlem
mistakers avatar
När du laddar ner en webbsajt är det i regel bara själva dokumenten, och inte några underliggande funktioner, som du laddar ner.

Om du lyckas ladda ner alla dokument, vilket säkert inte är omöjligt, kan du installera "Google Desktop" eller något liknande indexeringsprogram för att söka bland det du laddat ner, så behöver du kanske inte webbsajternas egna sökfunktioner. http://desktop.google.com
Citera
2008-02-24, 23:43
Medlem
Personligen vet jag inget program som gör just detta.

Däremot skulle det gå att göra ett skript som använder sig av en standard ordlista och ställer frågopr mot webbsidan och sedan sparar ner resultatet till tex en textfil eller motsv.

Åandra sidan är det nog smidigare att köra TPB på Göran Walters synonymordbok.
Citera
2008-02-24, 23:59
Awaiting Email Confirmation
Hmmm

Det måste gå på något sätt. Frågan är om någon vet vilket program som gör detta ...
Citera
2008-02-26, 00:23
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millepille
Det måste gå på något sätt. Frågan är om någon vet vilket program som gör detta ...
Nej, det måste det inte. Du har redan fått ett svar varför det inte går, sidorna bygger på databaser. Det finns inte program som löser alla dina problem, en del saker går inte att göra.

Du får söka reda på sidorna du vill läsa och spara ner dem en och en.
Citera
2008-02-26, 06:59
Medlem
SAMSONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millepille

Ladda ner hela internet istället,så behöver du ingen uppkoppling

http://www.onzin.nl/internetdownload/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in