• 1
  • 2
2008-02-24, 15:35
Medlem
Märkte efter att jag varit ute och åkt lite att skylten inte var kvar... har förmodligen släppt i nåt gupp eller nåt

Skit samma, frågan är om jag skulle få böter av polisen om jag blev stoppad? Isf hur mycket?

Personligen tror jag inte det men man vet aldrig...
Citera
2008-02-24, 15:44
Medlem
Slav3rs avatar
Nej det tror jag inte. Jag hade aldrig skylt. Och hade dom stoppat mig så hade jag sagt att den måste flugit bort. Har heller aldrig hört om nån som fått det.
Citera
2008-02-24, 15:46
Medlem
danellishs avatar
Om det händer flera gånger att du blir stoppad kan du säkerligen åka dit för olovligkörning eller något sånt.. men första gången tror jag inte det skulle hända något..

Det är vad jag skulle gissa på iallafall
Citera
2008-02-24, 15:55
Medlem
Kallessidas avatar
tror de är böter på de om jag inte minns fel, kommer dock inte ihåg hur mycket om så va fallet, kanske 600kr eller nått
Citera
2008-02-24, 16:04
Medlem
T-bone-s avatar
''Hoppsan, den måste ha trillat av''.
Citera
2008-02-24, 16:26
Medlem
Supranoos avatar
Tror också det är böter, men annars är det väll bara säga att den åkte av eller nått. Körde aldrig med skylt ^^
Citera
2008-02-24, 17:44
Medlem
Tänkte också lite på att man kanske bara får en muntlig varning...

Dessutom har det väl, i ärlighetens namn, hänt att man helt enkelt glömt skylten i bakluckan?
Citera
2008-02-27, 11:32
Medlem
orvarens avatar
Om de inte ges något annat att klanka ner på(övningstillstånd,rätt handledare osv.) är det nog inte någon fara!

"Oops,den måste ha trillat av!"
Citera
2008-02-27, 11:53
Medlem
Tappade skylten och efter det körde vi utan 1,5~ år.
Citera
2008-02-27, 11:55
Medlem
Kallessidas avatar
egentligen varför ska man ha skylten? folk tycker ju de lyser omkörning om bilen med den på, beter sig som om personen i bilen med skylten på absolut inte kan köra bil osv. tycke inte de spelar nån roll hur fort man kör när man har skylten på, kan köra 130 på motorvägen och de ska ändå köra om en...

Är det förnedrande att ligga bakom någon som har skylten "övningskör" bak på bilen?
Citera
2008-02-27, 11:59
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag begriper inte att folk övningskör utan skylten. Det är ju trots allt en "varning" till övriga trafikanter om att personen är grön i trafiken, att h*n inte har körkort. På det sättet kan ju de övriga trafikanterna vara extra uppmärksamma, ha mer överseende osv.
Citera
2008-02-27, 12:05
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Jag begriper inte att folk övningskör utan skylten. Det är ju trots allt en "varning" till övriga trafikanter om att personen är grön i trafiken, att h*n inte har körkort. På det sättet kan ju de övriga trafikanterna vara extra uppmärksamma, ha mer överseende osv.

personligen tycker jag inte de har extra överseende. erfarenheter av folk som ligger 2cm bakom en och slickar en i röven istället för att ta hänsyn och ligga en bit bakom, allmänt beter sig illa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in