2008-02-24, 14:36
Bannlyst
Vill ha ett OS så nära mac som möjligt på min PC och mac4lin http://sourceforge.net/projects/mac4lin verkar vara det närmaste jag kan komma eftersom jag inte har prestanda för att köra crackad OS X.

Har Kubuntu med partitionerna home och swap samt Windows på en partition. Hur gör jag lättast om jag vill byta till mac4lin och ta bort allt med kubuntu och behålla partitionerna samt Windows? Är ny på Linux så gärna enklast möjligt.

Finns mac4lin bara på engelska?
Citera
2008-02-24, 14:57
Medlem
Det där är bara ett tema och lite iconer så det är inget du behöver ändra riktigt.

Dock så tror jag Gnome är ett måste.
Citera
2008-02-24, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Det där är bara ett tema och lite iconer så det är inget du behöver ändra riktigt.

Dock så tror jag Gnome är ett måste.

Ok, men hur gör jag? Hur blir jag av med KDE och lägger in Gnome samt mac4lin?
Citera
2008-02-24, 16:38
Medlem
För att installera Gnome
Kod:
sudo apt-get install gnome

För att ta bort KDE
Kod:
sudo aptitude remove kubuntu-desktop

Sen följer du guiden här för att isntaller Mac4Lin
http://www.howtoforge.com/mac4lin_ma...ook_like_a_mac
Citera
2008-02-24, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -198
För att installera Gnome
Kod:
sudo apt-get install gnome

För att ta bort KDE
Kod:
sudo aptitude remove kubuntu-desktop

Sen följer du guiden här för att isntaller Mac4Lin
http://www.howtoforge.com/mac4lin_ma...ook_like_a_mac

Installerade först Kubuntu från deras live CD. Genom synaptic har jag installerat xubuntu-desktop och tagit bort kde-desktop. Trots detta har jag fortfarande Kubuntu vid inloggningen och loggan vid uppstart men skrivbordsmiljön blev xfc i alla fall. Skrev som du sa (sudo apt-get install gnome) och det verkade fungera. sudo aptitude remove kubuntu-desktop verkade inte heller ge några fel. Genom synaptic har jag tagit bort xubuntu-desktop men det skulle bara ge 64kb mer utrymme eller något. Trots detta har ingen skillnad hänt. Har fortfarande Kubuntu vid inloggningen och som startlogga samt skrivbortdet ser fortfarande ut som xfc. Vill bli av med allt som har med xfc och kubuntu att göra.
Citera
2008-02-24, 22:46
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Installerade först Kubuntu från deras live CD. Genom synaptic har jag installerat xubuntu-desktop och tagit bort kde-desktop. Trots detta har jag fortfarande Kubuntu vid inloggningen och loggan vid uppstart men skrivbordsmiljön blev xfc i alla fall. Skrev som du sa (sudo apt-get install gnome) och det verkade fungera. sudo aptitude remove kubuntu-desktop verkade inte heller ge några fel. Genom synaptic har jag tagit bort xubuntu-desktop men det skulle bara ge 64kb mer utrymme eller något. Trots detta har ingen skillnad hänt. Har fortfarande Kubuntu vid inloggningen och som startlogga samt skrivbortdet ser fortfarande ut som xfc. Vill bli av med allt som har med xfc och kubuntu att göra.

sudo apt-get install gdm

sudo aptitude remove kdm xdm xfce4
alt.
sudo apt-get remove kdm xdm xfce4 --purge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här