2008-04-05, 21:07
Medlem
Reoshis avatar
-Är Leo gay?
2008-04-05, 22:23
Medlem
sp1rits avatar
"varför existerar universum?" - För då får jag svar på två i en - OM universum faktiskt existerar och isåfall poängen med hela smeten
2008-04-06, 02:45
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
"varför existerar universum?" - För då får jag svar på två i en - OM universum faktiskt existerar och isåfall poängen med hela smeten

"Universum är existensen" Om du får något sådant svar(vilket du förmodligen får, eller något lika flummigt), vilken nytta har det för dig?
2008-04-06, 03:02
Medlem
Musss avatar
ja hade frågat hur många kilo kloss ja tömt min tarm på.
2008-04-06, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
"Universum är existensen" Om du får något sådant svar(vilket du förmodligen får, eller något lika flummigt), vilken nytta har det för dig?

Allt jävla bullshit om gud och skit försvinner.
2008-04-06, 13:54
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi

Då svarar han/hon/det väl ändå inte på "varför" delen i min fråga? Trodde vitsen var att man skulle få ett svart på vitt svar på det man frågade, men jag kanske missuppfattade ts.
2008-04-06, 14:16
Medlem
Achangras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pnee
Har allt en logisk förklaring?

Nej
2008-04-06, 14:22
Medlem
Riksdalers avatar
Givetvis skulle jag fråga vad jag ska göra för att uppnå optimal lycka i mitt liv?

Frågan om Gud finns är inte intressant för mig. Jag tycker inte det finns några som helst bevis och anser att Gud bara är en fiktiv person som svaga människor skapat.

Inte heller skulle jag fråga om nästa lottorad för tänk om det inte gör mig det minsta lycklig? Då vore mitt fråga helt bortkastad.

Intressant är även han som bad om svaret på alla sina framtida frågor.
Det frågan är ju grym, men känns lite tjuvaktigt på nåt sätt.
2008-04-06, 14:56
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Allt jävla bullshit om gud och skit försvinner.
Nej, det hade kunnat tolkats annorlunda. Gud och skit är redan skitsnack, men likväl håller folk fast vid religion. Jag tror med 100% säkerhet att svaret hade tolkats till förmån för troende i vilket fall som helst.

Frågeställningen är också beroende på hur pass uttömmande svar man skulle fått. Ett fåtal ord hade inte hjälpt, men om svaret gavs bortom tvivel är en annan sak - istället för att väcka fler frågor.
2008-04-09, 10:09
Medlem
TrialByErrors avatar
Existerar ingen diskussion

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här