2008-02-29, 13:19
Bannlyst
Sanningen och rättvisan hinner ikapp ytterligare en mördare och psykopat!

Ja till avrättning av "Kemiske Ali"
Bagdad. Iraks president Jalal Talabani, med stöd av två vice presidenter, har beslutat att godkänna avrättningen av Ali Hassan al-Majid, allmänt känd som "Kemiske Ali". Däremot är tidpunkten fortfarande inte bestämd.

Fakta

• Ali Hassan al-Majid

Arkivfoto: AP

Saddam Husseins kusin Ali Hassan al-Majid, "Kemiske Ali", under en rättegång i Bagdad i januari 2007.

Lägg till på Facebook Lägg till på del.icio.us Vad är det här? Vad är detta? Det meddelade den irakiska statstelevisionen på fredagen.

Avrättningen av "Kemiske Ali" som är Iraks förre diktator Saddam Husseins kusin har tidigare skjutits upp flera gånger.

"Kemiske Ali" som hade en rad topposter under Saddamregimen, dömdes i juni förra året till döden för det sena 1980-talets offensiv mot Iraks kurder som krävde uppåt 180.000 människors liv.

brinn i helvetet din horunge, brinnnnn
2008-02-29, 13:24
Medlem
När ska ni kurder fatta att kurdistan aldrig har funnits genom historien och förmodligen aldrig, sedan att många här försvarar en terrorist organisation är patetiskt. Turkiet försvarar bara sina gränser och inrikes säkerhet eftersom USA och Irak medvetet inte gör något åt Terroristlägrena i Norra Irak.Vi Bosniaker kommer alltid stötta Turkarnas kamp mot kurdiska landsförrädare.
2008-02-29, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Altså jag har full förståelse för att den enes frihetskämpe är den andres terrorist. Inga problem kompis. Jag skulle troligtvis göra samma sak i din situation. Jag bara tycker det verkar dumdristigt att skryta med att man begår ett ganska grovt brott som ett antal somalier i Rinkeby blev gripna för under spektakulära former.

tror du jag bryr mig!?!?! för det första du verkar trivialisera att över miljonen av mitt folk blivit mördade, plundrade och våldtagna under de senaste hundra åren. det kan man förstå eftersom du levt i en bubbla här och itne fått uppleva förtryck och våld där nere. hade du upplevt en promille av vad jag upplevt hadedu hållt käften!

åk ner till turkiet och säg ge kurderna mänskliga rättigheter får du se hur de behandlar dig... kolla gärna på några av de videos som vi postat av fredliga demonstrationer och vad som händer våra bröder och systrar där nere, kan länka om du vill...

för det sista,jag kan aldrig mer återvända dit ner, svenska säkerhetsapparaten kan kolla hur mkt de vill, jag står för vår folks kamp till 100 % och gör allt i min makt dagligen för att göra det lilla jag kan.

snälla jämför inte mig med några pengar tvättande wannabe somalietalibaner när du inte vet bättre!

Fight the facsist system!
2008-02-29, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semk0
När ska ni kurder fatta att kurdistan aldrig har funnits genom historien och förmodligen aldrig, sedan att många här försvarar en terrorist organisation är patetiskt. Turkiet försvarar bara sina gränser och inrikes säkerhet eftersom USA och Irak medvetet inte gör något åt Terroristlägrena i Norra Irak.Vi Bosniaker kommer alltid stötta Turkarnas kamp mot kurdiska landsförrädare.

stöd inte oss du, wow vad ledsna vi blir som om du/(möjligtsvis ni) är de enda som ogillar oss... alla turkarnas före detta flickvänner ogillar oss...

dock finns det massa förståndiga bosnier så dra inte alla över en kant bara för att inte du kan tänka längre än näsan når...
2008-02-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola muchachos
Dessa terroraktioner av den turkiska regimen mot kurderna kommer aldrig lösa konflikten. Detta har diskuterats flera gånger här. Jag citerar mig själv från ett gammalt inlägg:

"Det är en fantastisk värld där PKK och kurderna är bovarna i dramat. Det är OK i egenskap av en legitim (?) och suverän stat att terrorisera ett folk i decennier, påtvinga dem en konstgjord identitet och med alla medel försöka förinta alla som slår tillbaks mot denna fascistiska och rasistiska turkiska militärmakt och dess knähund den turkiska regimen.
Det har gjorts över 30 liknande operationer sedan mitten av 1980-talet. Alla med samma uttalade mål - att förinta ”terroristerna”. Och historien har lärt oss att turkarna inte har lyckats och kommer inte göra det heller (det man brukar lyckas med är att mörda civila kurder och förstöra deras hem). Av den enkla anledningen att det inte handlar om bara PKK och deras några tusen frihetskämpar, utan det är frågan om att kuva ett helt folk, en hel nation. PKK försvinner inte så länge kurder finns kvar på denna jord.
Alla som har en inblick i PKK historia är medvetna om att de har varit relativt återhållsamma. De har aldrig stängt dörren för en fredlig lösning. Men ju mer Turkiet eskalerar sina mordaktioner, ju mer militanta blir PKK. Det vore en mardröm för Turkiet om kriget i alla former flyttades till de kurdiska städerna i norra Kurdistan och i de turkiska städerna där det bor miljontals kurder. Det är ingen konst för PKK att mobilisera dessa krafter. Självklart är detta scenario en våt dröm för den turkiska militären och rasisterna som MHP. De ser sin chans att slå med all sina militära krafter på all fronter, de kan till och med försöka ockupera södra Kurdistan men då blir konflikten ännu mer infekterad och kan bara gynna kurderna i slutändan. Med ett högtpris betalt i människoliv för kurderna, men vad gör man när man ständigt blir attackerad i sitt hem? Då återstår ingenting annat än kriga till seger eller total förintelse.

Antigen tar Turkiet sitt förnuft tillfånga och försöker åstadkomma en varaktigt lösningen. Det gör man genom att omvärdera den alltför ruttna och galna institutionaliserade Kemalismen. Eller kommer eländet att fortsätta, vilket inte är någon nyhet för kurderna. Militära operationer har aldrig löst kurdfrågan, det har bara förvärrat situationen."

http://www.flashback.org/showthread.php?p=9397008#post9397008

Tror du själv att Turkiet någonsin kommer ge upp moderlandet Anatolien för eftersom någon liten terroristorganisation förespråkar det? Kurdistan finns inte någonstans det är bara en dröm som vissa extrema kurder och många exilkurder i omvärlden har. Enligt er borde hela världskartan skrivas om om varenda minoritet ska har rätt till egen stat.
2008-02-29, 13:28
Bannlyst
btw, fint namn, semko är ett urgammalt typisk kurdisk namn!
2008-02-29, 13:29
Medlem
ola muchachoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semk0

Wawawiwa. Stöd från bosnier till fascisterna, man bävar inför konsekvenserna. Ni är verkligen en politisk och ekonomisk makt att räkna med.
2008-02-29, 13:31
Medlem
ola muchachoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
btw, fint namn, semko är ett urgammalt typisk kurdisk namn!

Det slog mig också att hans namn är kurdiska. Simko Shikak var en kurdisk frihetskämpe.
2008-02-29, 13:34
Bannlyst
han var min släkting!
2008-02-29, 14:42
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
vet du vad hitler kallade judeupproret i warzawa under slutet av ww2!? just det, en action av terrorister

spelar ingen roll vad du säger kompis, jag har förmodligen skickat ner mer pengar än du tjänar på ett år

ska göra tills jag dör, när tiden är inne och det inte är fred ska även jag göra aktion!

vänta och se!

FUCK THE FASCISTS!

LÄNGE LEVE VÅRA FRIHETSKÄMPAR!

Får jag fråga vad ni kallar dom då?

Jag säger som igår, jag tänker och tänker men kommer inte på något annat namn
2008-02-29, 16:01
Bannlyst
Turkish troops pull out of South Kurdistan

Citat:
CUKURCA, Turkey - Turkey's military said Friday it has ended a ground offensive against Kurdish rebels in south Kurdistan, but said that foreign influence did not play a role in its decision.
ADVERTISEMENT

At least 200 trucks carrying Turkish troops were seen leaving the Iraqi border area and heading into Turkey's interior.

http://news.yahoo.com/s/ap/20080229/ap_on_re_mi_ea/iraq_turkey

Iraqi Foreign Minister Verifies Turkish Troops Pullout in Kurdistan Region

Citat:
As the news agencies reported the Turkish troops pullout in Kurdistan region of Iraq, the Iraqi foreign affairs minister Hoshiyar Zebari verified the Turkish troops pullout in Kurdistan region in a statement to CNNTurk news agency.
While the Turkish General Staff website is expected to post a statement today regarding the withdrawal of the Turkish troops in Kurdistan region.

http://pukmedia.com/english/index.php?option=com_content&task=view&id=3482&Ite mid=1

Mission accomplished?
2008-02-29, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
http://news.yahoo.com/s/ap/20080229/ap_on_re_mi_ea/iraq_turkey

Iraqi Foreign Minister Verifies Turkish Troops Pullout in Kurdistan Region

http://pukmedia.com/english/index.php?option=com_content&task=view&id=3482&Ite mid=1

Mission accomplished?

Ja, men de kommer återkomma tillbaka så snart USAs val e klar. för bush har sagt förstör inte den fredliga som jag har bildad i norra irak och du får göra vad du vill sen när jag har gått av. Men turkiet kan när som helst komma tillbaka. och de har gjort bra av sig tycker alla, ungefär 290 terrorister döda och 77 soldater döda men vi hoppas att gud förlåter dessa turkiska soldater och insallah kommer till paradiset.
Senast redigerad av theo00 2008-02-29 kl. 16:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in