2008-02-23, 16:15
Medlem
Hej, har fått en gnagande problem med min Fujitsu Siemens bärbara, jag skulle installera Xp på sen, helt plötsligt stängs den av.
Sen när jag försöker starta den händer det absolut ingenting.
Tänkte att batteriet dött, testade att ta ut det och bara köra med strömkabeln, men inget hände, den är helt död, laddaren verkar fungera som den ska också.
Någon som haft liknande problem och vad kan man göra?

Tack på förhand
Citera
2008-02-23, 17:10
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalagorn
Hej, har fått en gnagande problem med min Fujitsu Siemens bärbara, jag skulle installera Xp på sen, helt plötsligt stängs den av.
Sen när jag försöker starta den händer det absolut ingenting.
Tänkte att batteriet dött, testade att ta ut det och bara köra med strömkabeln, men inget hände, den är helt död, laddaren verkar fungera som den ska också.
Någon som haft liknande problem och vad kan man göra?

Tack på förhand

Jajamensan.. På en EVO N800V bl.a..

Prova att vräcka upp en lucka eller hela bottenstycket, vet inte hur din Fujitsu ser ut, och få fram klockbatteriet (ett litet, runt felaktigt kallat. kamerabatteri).

Ut med skiten, in med det igen och prova den vägen. Upprepa om det ändå inte fungerar.

Fungerar det inte så kan det lätt vara värt att köpa ett nytt.

Det räddade min ena laptop iaf..

Stort lycka till

[EDIT] Tror att den här tråden borde ligga i hårdvara
Citera
2008-02-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Jajamensan.. På en EVO N800V bl.a..

Prova att vräcka upp en lucka eller hela bottenstycket, vet inte hur din Fujitsu ser ut, och få fram klockbatteriet (ett litet, runt felaktigt kallat. kamerabatteri).

Ut med skiten, in med det igen och prova den vägen. Upprepa om det ändå inte fungerar.

Fungerar det inte så kan det lätt vara värt att köpa ett nytt.

Det räddade min ena laptop iaf..

Stort lycka till

[EDIT] Tror att den här tråden borde ligga i hårdvara

Testade att ta ut och sätta in det flera gånger utan att få igång den, det finns 2 symboler längst nere i vänstra hörnet på datorn som liknar hänglås med en 1a och den andra med ett A i sig. Dessa två blinkar konstant även om inte strömkablen är i vägguttaget. Vad menas med detta?
Citera
2008-02-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalagorn
Testade att ta ut och sätta in det flera gånger utan att få igång den, det finns 2 symboler längst nere i vänstra hörnet på datorn som liknar hänglås med en 1a och den andra med ett A i sig. Dessa två blinkar konstant även om inte strömkablen är i vägguttaget. Vad menas med detta?
Kolla i din manual, om du inte har en, titta på fujitsus hemsida...
Citera
2008-02-23, 23:38
Medlem
Späks avatar
På min EVO så drog jag ut strömkabeln, slog av strömmen och fittade med batteriet. Var det så du gjorde?

Det är fortfarande värt att prova att köpa ett nytt batteri. Det känns som om att det skulle kunna vara det som är problemet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in