Citat:
Ursprungligen postat av quajj
Hej
Lösningen på feministpesten idag är faktiskt ganska enkel. Det är bara att se på kvinnornas ställning idag. De har helt klart aldelles för mycket frihet, nu i frånvaron av riktiga män som kan bestämma över dem.
För de idealmän som är "inne" nu är ju att vara jämställd mjukis som inte ens höjer rösten mot kvinnorna. Detta tror jag är den orssakande faktorn till att femininism över huvud taget kunde uppstå.
Om vi drar en parallell till latinamerika (eller för den delen, australien eller övrigt land i sydeuropa där männen håller kvinnan på sin plats), hur ser situationen ut där?
Ja för det första så pratas det inte om feminism i riksmedia på en daglig basis. Feminism existerar ju där endast som en marginell icke-ökande rörelse, just pga att männen där vet hur de håller kvinnan på sin plats (och någon som undrade varför sydeuropéer är så populära bland kvninnorna här?).
Lösningen på detta är ju enkel, vi nya generationens män får helt enkelt ta tillbaka kommandot. Minska friheten för kvinnorna, och börja stå upp för oss själva istället.
Och, ja, jag vet att kvinnorna aldrig skulle erkänna att de vill ha en man som bestämmer över dem, men de vill de visst. De säger det inte, men sen när har kvinnor nånsin varit logiska
Vilka tänker som jag?
Ojojoj. Ditt resonemang var inte på någon högre nivå här. Anledningen till att feminismen "uppfanns" var att kvinnor tröttnade på att männens maktposition bidrog till att kvinnor inte fick göra som dom ville, dvs utbilda sig, få rösträtt, lika rättigheter och bedömas som likvärdiga män. Jag förstår inte riktigt din ståndspunkt, varför skulle män behöva bestämma över kvinnor? Vi har minst lika utvecklade hjärnor, och är i många perspektiv till och med intelligentare. Det känns lite som att du startat den här tråden endast för att du vill provocera.
Män som är för jämställdhet är betydligt mognare och eftertänksamma än vad du verkar vara, för de har insett att det inte går att styra en annan fullvuxen individ, utan att hon (i det här fallet) har rätt att göra sina egna val och har en egen identitet. Hon är inte någons egendom eller någons marionettdocka.
Anledning till att feminismen inte slagit igenom inom vissa länder handlar inte om att männen där är mer "män", mer beslutsamma eller vet hur man ska sätta kvinnor på plats. Det handlar om att länderna inte är lika utvecklade, inte har kommit lika långt när det kommer till civilisering/sekularisering och för att det är fattigt, och i många fall väldigt . Där är det fortfarande i många fall mannens uppgift att försörja/skydda familjen, medan kvinnan förväntas nöja sig med att vara den som sköter om barnen/familjen. Om du vill gå tillbaka till den tiden då feminism inte existerade på samma sätt om nu, så kan du ju flytta till ett u-land istället, eller be och hoppas på att Sveriges sekularisering försvinner. Och att inte australien skulle vara påverkat av feminism är ren bull shit. I-världen är det, så det är bara att vänja sig.
Vad är du rädd för? Att kvinnor ska börja bestämma över dig, och att du mister jobbet på grund av en kvinna som är mer kvalificerad än dig, eller vad har du för anledning till att posta dylika saker?