2008-02-23, 10:22
Medlem
Meeraks avatar
Tja, ja har tänkt på detta väldigt länge men ville inte "skämma" ut mig inför massa datorexperter här på FB.

frågan är, om jag kan få in amerikanskt kabel-tv alltså amerikanska tv kanaler som ABC, HBO osv osv. och om detta är möjligt, kan ni då försöka hjälpa mig med vad man behöver för att fixa detta. aja tack för att ni läser detta iaf, seriösa svar tack.

ursäkta mig för ett sånt dåligt upplagd ämne, men ja suger verkligen på att starta ett nytt ämne.

Mvh//Meerak
Citera
2008-02-23, 11:42
Medlem
h-kans avatar
Sopcast kan vara det du söker...

Är p2p tv med alla möjliga kanaler... brukar kolla fotboll och NHL men dock ingen toppen bild men funkar för sport... tror dock inte du vill använda det för att titta på serier m.m...
Citera
2008-02-23, 11:50
Bannlyst
http://www.joost.com/
Citera
2008-02-23, 12:24
Medlem
Meeraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
http://www.joost.com/

funkar det att kolla på serier me det programmet?
Citera
2008-02-23, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
funkar det att kolla på serier me det programmet?

Varför skulle jag annars posta det?
Citera
2008-02-23, 12:59
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Tja, ja har tänkt på detta väldigt länge men ville inte "skämma" ut mig inför massa datorexperter här på FB.

frågan är, om jag kan få in amerikanskt kabel-tv alltså amerikanska tv kanaler som ABC, HBO osv osv. och om detta är möjligt, kan ni då försöka hjälpa mig med vad man behöver för att fixa detta. aja tack för att ni läser detta iaf, seriösa svar tack.

ursäkta mig för ett sånt dåligt upplagd ämne, men ja suger verkligen på att starta ett nytt ämne.

Mvh//Meerak

Vill du använda detta under nån linuxdist eller under Windows, eftersom du postar i övriga operativsystem menar jag (är inte menat som gnäll utan som en seriös fråga)

är det för Windows eller OS X du vill ha tips så är som redan nämnt Joost nog det du söker vill du ha tips för Linux så är det Miro som gäller, Miro verkar dock mest ha små klipp på ett par minuter
Citera
2008-02-23, 13:09
Medlem
Meeraks avatar
det är windows ja pratar om, kör joost just nu och ja hittar inga tv-serier det är typ bara små klipp ifrån tv kanalerna, och en annan fråga är om det är live på kanalerna. men ja ska kolla vidare tack som fan för alla svar.
Citera
2008-02-23, 13:28
Medlem
h-kans avatar
folk som steamar ut med sopcast brukar ofta ligga med 3 min fördröjning...

Och du postar i fel tråd om du är ute efter windows program
Citera
2008-02-23, 18:11
Medlem
ojns avatar
Citat:
Det är windows jag pratar om
Då skickar vi tråden dit. <-- Datoranvändning - Övriga operativsystem
/Mod
Citera
2008-02-23, 19:09
Medlem
DennisOlofs avatar
Meerak, det går inte att få in via parabol, eller liknande lösningar.

Det som skulle kunna funka är t.ex. en slingbox, kräver då att du känner någon som kan koppla upp det "där borta" så kan du titta på kanalerna.

Nästa alternativ är någon form av tv-tittande online, streaming eller så.

Det tredje alternativt är att tanka hem via p2p lösningar.

Det är dom olika alternativ man kan välja på för det finns inga sändningar över europa. Om man nu inte kan hacka AFN nätverket, men det är tämligen svårt. Dessutom visas bara ett begränsat antal kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in