2008-02-23, 10:22
Medlem
Meeraks avatar
Tja, ja har tnkt p detta vldigt lnge men ville inte "skmma" ut mig infr massa datorexperter hr p FB.

frgan r, om jag kan f in amerikanskt kabel-tv allts amerikanska tv kanaler som ABC, HBO osv osv. och om detta r mjligt, kan ni d frska hjlpa mig med vad man behver fr att fixa detta. aja tack fr att ni lser detta iaf, serisa svar tack.

urskta mig fr ett snt dligt upplagd mne, men ja suger verkligen p att starta ett nytt mne.

Mvh//Meerak
Citera
2008-02-23, 11:42
Medlem
h-kans avatar
Sopcast kan vara det du sker...

r p2p tv med alla mjliga kanaler... brukar kolla fotboll och NHL men dock ingen toppen bild men funkar fr sport... tror dock inte du vill anvnda det fr att titta p serier m.m...
Citera
2008-02-23, 11:50
Bannlyst
http://www.joost.com/
Citera
2008-02-23, 12:24
Medlem
Meeraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
http://www.joost.com/

funkar det att kolla p serier me det programmet?
Citera
2008-02-23, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
funkar det att kolla p serier me det programmet?

Varfr skulle jag annars posta det?
Citera
2008-02-23, 12:59
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Tja, ja har tnkt p detta vldigt lnge men ville inte "skmma" ut mig infr massa datorexperter hr p FB.

frgan r, om jag kan f in amerikanskt kabel-tv allts amerikanska tv kanaler som ABC, HBO osv osv. och om detta r mjligt, kan ni d frska hjlpa mig med vad man behver fr att fixa detta. aja tack fr att ni lser detta iaf, serisa svar tack.

urskta mig fr ett snt dligt upplagd mne, men ja suger verkligen p att starta ett nytt mne.

Mvh//Meerak

Vill du anvnda detta under nn linuxdist eller under Windows, eftersom du postar i vriga operativsystem menar jag (r inte menat som gnll utan som en seris frga)

r det fr Windows eller OS X du vill ha tips s r som redan nmnt Joost nog det du sker vill du ha tips fr Linux s r det Miro som gller, Miro verkar dock mest ha sm klipp p ett par minuter
Citera
2008-02-23, 13:09
Medlem
Meeraks avatar
det r windows ja pratar om, kr joost just nu och ja hittar inga tv-serier det r typ bara sm klipp ifrn tv kanalerna, och en annan frga r om det r live p kanalerna. men ja ska kolla vidare tack som fan fr alla svar.
Citera
2008-02-23, 13:28
Medlem
h-kans avatar
folk som steamar ut med sopcast brukar ofta ligga med 3 min frdrjning...

Och du postar i fel trd om du r ute efter windows program
Citera
2008-02-23, 18:11
Medlem
ojns avatar
Citat:
Det r windows jag pratar om
D skickar vi trden dit. <-- Datoranvndning - vriga operativsystem
/Mod
Citera
2008-02-23, 19:09
Medlem
DennisOlofs avatar
Meerak, det gr inte att f in via parabol, eller liknande lsningar.

Det som skulle kunna funka r t.ex. en slingbox, krver d att du knner ngon som kan koppla upp det "dr borta" s kan du titta p kanalerna.

Nsta alternativ r ngon form av tv-tittande online, streaming eller s.

Det tredje alternativt r att tanka hem via p2p lsningar.

Det r dom olika alternativ man kan vlja p fr det finns inga sndningar ver europa. Om man nu inte kan hacka AFN ntverket, men det r tmligen svrt. Dessutom visas bara ett begrnsat antal kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in