• 1
  • 2
2008-02-23, 21:53
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Apple brukar i all sin visdom banta bort saker och ting som skulle underlätta problemlösning. It just works or i just doesen't. Försöka duger dock, mindre troligt att någon knäckt din wpa nyckel och har de gjort det kan de utan svårigheter spoofa ditt mac id så mac id är inte en perfekt lösning det heller. Skulle snarare chansa på att det ligger mycket trafik på den kanal din router är inställd på och att den därför får störningar när dina grannar belastar sitt trådlösa hårt. Testa att byta kanal och byt gärna lösenord ofta och se vad som händer.
Citera
2008-02-24, 10:14
Medlem
Hispers avatar
Håll er till ämnet!

OT och annat tjafs borttaget.

/Moderator
Citera
2008-02-24, 12:58
Medlem
Northwizs avatar
För att hålla koll på trafiken (Airport Extreme):

http://www.memention.com/airportflow/
Citera
2008-02-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafferast
ja, absolut hade han nog fått reda på det. nu var det väl ändå så att han inte specifikt frågade var han hittade sina loggar, utan det var ju ditt förslag. nu önskade han få tips på hur han kunde se om någon annan använde hans nätverk, en fråga som inte endast kan besvaras med att leta i manualen, då det finns sniffers och gud vet vad som han kan använda för det ändamålet. försök att inte vara så aggro, forumet finns för att hjälpa folk och för att utbyta idéer.

Go Kafferast. Tycker inte heller att "RTFM" hör hemma på ett forum som är till för att man ska kunna fråga saker man är osäker på (enkla som avancerade). I så fall kan man ju säga det om alla frågor här. Alla frågor finns det svar på om man googlar tillräcklig länge eller läser böcker om det. Dessutom har jag läst igenom manualen och det står bara massor om hur man installerar den, inget om var jag hittar loggarna. Så tack Kafferast för din hjälp, nu hittade jag dem och Fogelberg, han mår inte bra. Det ordnar sig för dig ska du se!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in