Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2008-02-26, 18:44
  #61
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
"Unskilled and Unaware of It: How Difficulties in Recognizing One's Own
Incompetence Lead to Inflated Self-Assessments":
http://files.filefront.com/psp776112.../fileinfo.html
Citera
2008-02-27, 05:49
  #62
Medlem
göra intelligenstest hos en psykolog? nä! jag har gjort det och de tog med en massa helt ovidkommande saker och jag blev extremt intelligent ensligt det testet! bästa som testats. och så smart är jag faktiskt inte.
Citera
2008-02-27, 05:50
  #63
Medlem
se jag kan inte ens stava ju.
Citera
2008-02-27, 17:57
  #64
Medlem
Tjacktorskens avatar
Intressant tråd och en väldigt bra fråga...

Killen som du tar som exempel klassificerar jag som mytoman och/eller en snubbe som skryter om sånt som inte har ens ett korn av sanning. Om han nu inte var på fyllan, brukar snackas ovanligt mycket ren idioti då.

Har träffat flera som har hävdat att deras IQ är högre än genomsnittets och man behöver inte ens ha 2 fungerande ögon för att märka om de är " smarta " eller smarta.

Finns användningsområden även för mindre intelligenta, det är alltid roligt med minst en kille ens umgängeskrets som räknas till de dummare... Känner människor som är lika smarta som Homer Simpson och roligare diskussioner och påhitt finns ju inte på kartan med människor med högre IQ!
Citera
2008-02-28, 16:24
  #65
Medlem
StarOfLifes avatar
Puckon tror att dom är smarta för att dom är just puckon, skulle man vakna och tänka en morgon: "jag är dum i huvudet" då har man ju i alla fall insett sitt problem, men det gör inte dessa gossar/flickor
Citera
2008-02-28, 21:33
  #66
Medlem
Barfusss avatar
Jag tycker mig märka att människor som jag uppfattar som lite dumma ofta är väldigt säkra på sin sak, ofta är smarta personer mindre benägna att säga att något är absolut sant. En annan sak jag märkt är att de ofta misstar allmänbildning för intelligens. Jag skulle tro att jag själv ligger runt snittet för IQ, fick 116 på ett onlinetest.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback