2008-02-22, 22:12
Medlem
slipZens avatar
Bara en liten fundering jag har haft.

Säg att man "delar" sig själv i två personer, dvs två personer med exakt samma utseende, historia etc etc.

Skulle man kunna ha ett vettigt samtal med sitt andra jag då? Eller skulle det bara vara som att sitta och tänka för sig själv? Om inte, så hur lång tid med olika nya erfarenheter etc skulle det kunna tänkas ta innan en sådan diskussion skulle vara möjlig?

Låter lite löjligt kanske och inget man kan ge definitiva svar på, men hade gärna hört era åsikter.
Citera
2008-02-22, 22:43
Medlem
Det beror nog väldigt mycket på hur man är till person. Säg att du är en väldigt principfast människa, då skulle nog diskussionerna vara mycket som att tänka för sig själv och inte få någon respons på det. Är du däremot mer sviktande och tycker om att argumentera i motvind så kommer du ha en likadan argumentationspartner, vilket innebär att ni båda kommer att sitta och argumentera emot varandra ända ett jäkla bra tag.

Väldigt intressant fråga för övrigt.
Citera
2008-02-22, 23:24
Bannlyst
[SIZE=2]Men om vi säger som så att om man skulle kunna så skulle bara en viss del av folket med viss personlighet att göra det, frågan är vilken typ av människa/ personlighet som skulle göra det? [/SIZE]
[SIZE=2]En personlighet som jag kan komma på som jag tror skulle utnyttja detta och få ut mest utav dessa samtalen och det är schizofreina. [/SIZE]
[SIZE=2]Tänk ändå att någon kan förstå overkliga ting som bara dom ser, hör och känner. Är man blyg skulle man ju kunna förstå varran, fast menar du att man delar minnen känslor och tankar? asså en "klon" av jaget. ifs då skulle det kanske vara jobbigt och lyssna på sånt man redan vet? skulle kunna sitta hela natten o speculera , bra fråga det här [/SIZE]
Citera
2008-02-23, 01:36
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian
[SIZE=2]En personlighet som jag kan komma på som jag tror skulle utnyttja detta och få ut mest utav dessa samtalen och det är schizofreina.
*Suck*
Måste jag ta det här? Schizofreni är inte detsamma som personlighetsklyvning!
Citera
2008-02-23, 01:38
Medlem
adequates avatar
Jag tror på VirreVojjs idéer; tycker du att argumentera hit och dit och ta på dig olika ståndpunkter i diverse frågor så hade det nog blivit riktigt kul, då du får en likvärdig motståndare. Det här hade troligen bara blivit populärt bland folk som gillar att leka med retorik, så det hade nog blivit populärt bland de som provar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in