2008-02-22, 19:33
Medlem
Hej, snart fyller min kära flickvän år. Det jag tänkte ge henne är en ros med löfte om finare middag på någon restaurang + ett paket med massageolja. Frågan är då bara röda rosor? Vad betyder dessa? Till antal osv? Hur många ska man ge för att uppvakta på födelsedagen i kombination med att man älskar personen i fråga? Hur hade ni tänkt i samma situation? Tips mottages tacksamt!
Citera
2008-02-22, 19:34
Medlem
mirkus avatar
Säg att du vill ha något fint till din flickvänsfödelsedag i blomaffären bara så fixar de ihop något fint! Brukar funka bra.
Citera
2008-02-22, 19:45
Medlem
skalman1973s avatar
Har alltid berott på faktiskt Dels om jag haft lust och retas ....... En rolig grej man kan ge bort som brukar få dom att tappa hakan En glaskaraff formad som ett erigerat könsorgan gärna full med någon god alkohol......Fast mest brukat jag själv satsa på konst ...... Sist gav jag bort en Grej som Ulrika Hydman Vallien gjort och som jag vet att den dessutom är handmålad av henne .......Har även Gett bort en ros gjord i smide ( sker inte igen ) Just pga av att den smideskonstnären är lite tjurig och inte gillar att upprepa sig
Citera
2008-02-22, 19:45
Medlem
foshoos avatar
1 ros - Du är allt för mig.
2 rosor - Jag vill resa bort med dig.
3 rosor - Jag vill träffa dig igen och ha en framtid med dig.
4 rosor - Jag högaktar dig och tackar dig.
5 rosor - Jag vill göra allt för dig.
6 rosor - Jag tror inte på dina löften.
7 rosor - Jag älskar dig.
8 rosor - Jag är din intill döden.
9 rosor - Jag vill vara ensam med dig.
10 rosor - Vill du bli min hustru?

Akta dig för 10an, du

Kör på röda. Blandar du röda och vita, symboliserar det sammanförandet av två olikheter; lust och oskuld, eld och vatten, gott och ont etc. Om ni är påtagligt olika varann kan det vara en god idé - harmoni och kärlek trots olikheterna.
Citera
2008-02-22, 23:04
Medlem
Köp en ros, laga middag + efterätt åt henne. Se till att ha något gott vin, till maten. Hyr hennes favorit film o mys till den framför tvn efter middagen. Sen när du tar henne till sängen som hon ABSOLUT inte har fått se innan under kvällen, så ser hon att du har lagt rosenblad över hela sängen. Gjorde jag för min före detta tjej, hon blev helt underbart lycklig. Gav henne även ett par snygga örhängen.
Citera
2008-02-23, 01:33
Medlem
Varför ska du köpa rosor? Köp en bra bok eller något istället vafan.
Citera
2008-02-23, 08:51
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Har alltid berott på faktiskt Dels om jag haft lust och retas ....... En rolig grej man kan ge bort som brukar få dom att tappa hakan En glaskaraff formad som ett erigerat könsorgan gärna full med någon god alkohol......Fast mest brukat jag själv satsa på konst ...... Sist gav jag bort en Grej som Ulrika Hydman Vallien gjort och som jag vet att den dessutom är handmålad av henne .......Har även Gett bort en ros gjord i smide ( sker inte igen ) Just pga av att den smideskonstnären är lite tjurig och inte gillar att upprepa sig

Men lägg av! hade jag vart din tjej hade jag sprungit! du är bilmekaniker eller lastbilschaffis va?
Citera
2008-02-23, 12:06
Medlem
Slå in din hand i presentpapper, sträckfram handen och låt henne "öppna presenten". Sen när hon öppnat upp den ger du henne en rejäl örfil och ber henne om tårta.
Citera
2008-02-23, 13:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Men lägg av! hade jag vart din tjej hade jag sprungit! du är bilmekaniker eller lastbilschaffis va?

Nej lilleman Varken bilmekaniker eller en schaffisar .........Träffar nog bortskämda konstnärer lika ofta som jag ...Och med detta så kan jag avslöja vad en smidd ros kostar 1500-3000 beroende på kompispris

Och schnyggve .........Din firma blir en bra apitretare ...... miljökontroll någon :P
Citera
2008-02-23, 13:32
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve

Hahah, klockren kommentar
Citera
2008-02-23, 20:09
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej lilleman Varken bilmekaniker eller en schaffisar .........Träffar nog bortskämda konstnärer lika ofta som jag ...Och med detta så kan jag avslöja vad en smidd ros kostar 1500-3000 beroende på kompispris

Och schnyggve .........Din firma blir en bra apitretare ...... miljökontroll någon :P

haha miljökontroll? firma?
Citera
2008-02-23, 20:54
Medlem
paradises avatar
Jag tycker 10 rosor är det ultimata iaf. Har ingen aning om vad antalet "betyder" men. Ser mycket vackrare ut om de är flera än att det är typ 3 stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in