Tack för tipsen
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Svaret är pytter av olika slag. Stek kött. Skär en bit i små bitar, blanda med ris samt frysta grönsaker i en varm stekpanna. Krydda med valfri krydda ex. curry. Använd nästa bit till en liknande rätt men med pasta. Koka pasta, värm grönsaker, kött samt pasta. Krydda. Avslutningsvis; samma som föregående men blanda i en burk cerme fraishe. Dessa maträtter kan varieras i det oändliga men är både goda, mättande och billiga!
Har gjort liknande rätter och det är faktiskt gott. Men det är ju alltid lätt att bli trött på det efter ett tag. Man vill ju variera kosten så mycket som möjligt, fast för min del blir det ganska dyrt då jag inte har den rätta fantasin. Och sällan provar på nya saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Svaret på dina matproblem är storkok. Det tar inte längre tid att laga 10 portioner köttfärssås än det gör att laga två. Gör storkok av sådant som går att frysa in - soppor, grytor, köttfärssås, olika röror - och du kommer alltid att ha något hemma som du är sugen på. Och är du trött på spaghetti och köttfärssås, ja, då spritsar du helt enkelt potatismos längs kanterna i en ugnsfast form, slevar i köttfärssåsen i mitten, strör över riven ost och gratinerar i ugnen, så har du en helt ny rätt.
Har försökt mig på storkok, men det blir oftast att man inte orkar eller har lust att laga mat dagen efter och bara "för att man har" så värmer man upp samma igen även fast man egentligen inte är sugen på det. Visst, ekonomiskt men jag tänkte mer på recept som är gott, nyttigt, varierande och billigt att bara laga då och då.
Det hade varit skönt att ha så många olika recept i skallen så man inte behöver laga samma rätt mer än 1 gång i månaden. Och visst någon gång får det gärna kosta, men på vardagar tycker jag att man inte behöver slösa 150-200 kronor på affären för att laga en rätt.
Så tips på sånt man kan köpa och laga för bara 2 då och då utan att det kostar skjortan skulle uppskattas mycket.