Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-06, 08:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Birro fortsätter att maniskt tapetsera sin Facebook med inlägg om boken med Mats Magnusson.

Och så är det förlovning med Michael K bruten. Enligt Expressen hade de bokat Mariakyrkan i Göteborg för vigseln den förste april nästa år.

Så kan det gå.

Händer det ofta att den som spökskriver någons roman tar åt sig äran/skyltar med framgången som Birro gjort med Masses bok? Det är fortfarande Masses historia, inte Birros.
Citera
2017-10-06, 08:48
Medlem
Citat:
Nu har Birro tapetserat sin Facebook med att hans bok om Mats Magnusson tagits upp på Expressen, skrivit 9-10 inlägg om det. Han har intervjuats om sitt eget liv bl.a och det skrivs bl.a :

"Ja, du är förlovad med Michaela Kälveskog. Hur träffades ni?
– På Facebook, några månader efter min skilsmässa. Det var som att öppna en dörr, som att komma hem. Jag blev så kär. Det gick inte att stå emot, trots att hon var gift."

Där blev det litet fel, Birro. Det var ju ett antal månader innan din ansökan om skilsmässa. Du konsulterade Nasrin Sjögren, som känner både dig och Kinnunen när du träffat Michaela.
Hon avrådde dig från att fortsätta relationen och du blev skitförbannad.

Har du glömt det eller ljuger du? Jag tror det senare.

Citat:
Birro fortsätter att maniskt tapetsera sin Facebook med inlägg om boken med Mats Magnusson.

Och så är det förlovning med Michael K bruten. Enligt Expressen hade de bokat Mariakyrkan i Göteborg för vigseln den förste april nästa år.

Så kan det gå.

Jag har uppenbarligen inte hängt med... Är det inte länge sedan det tog slut mellan dem? Eller var det bara att bo ihop som inte fungerade? Provade de inte det ett tag?

Att sälja ut sig till pressen genom att visa sig på röda mattan osv... tja, men måste man ha så bråttom med "Oh, nu har vi hittat rätt. Förlovning och giftermål snarast!" när det finns barn med i bilden?
Citera
2017-10-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaSofia
Jag har uppenbarligen inte hängt med... Är det inte länge sedan det tog slut mellan dem? Eller var det bara att bo ihop som inte fungerade? Provade de inte det ett

Jo, de bodde ihop i ngt radhus i Tullinge några månader. Gjorde slut i november förra året, fattiglappen Birro köpte en bostadsrätt på Södermalm för 3,5 mille. Det fungerade inte med ”det praktiska”, men så förlovade de sig i april i år och så tog det slut för några veckor sedan igen.

Och nu är tydligen Birro på jakt på Tinder. https://stoppapressarna.se/svenskt/marcus-birros-jagar-efter-ny-kvinna
Citera
2017-10-19, 17:40
Medlem
Basil Fawltys avatar
”Mitt skrivande är en kallelse från Gud”

http://www.dagensps.se/ps-exclusive/skribenter/marcus-birro/birro-om-varfor-hans-penna-gloder/

Nu har megalomanin slagit till hos den utvalde Birro igen, men alla vi andra skall ha tröst ändå.
Vi är alla utvalda av Gud ändå, predikar Birro. Det är väl därför jag skriver detta inlägg. 😜

Birro, den särskilt utvalde, avslutar med :

”Ska man bryta ner anledningarna till att leva tror jag det handlar om tre viktiga grundstenar. Gud,(eller säg Kärlek om Gud skaver på in tunga) familj och arbete. Jag har verkligen ansträngt mig för att hitta andra värdefulla beståndsdelar men dessa tre är de som hållit, som inte rostat sönder av tiden.”

Vad jag minns, så hade Birro långt gångna planer att bli katolik, vilket sket sig i och med hans otrohet i äktenskapet. Litet tveksamt alltså vad det gäller ”Gud”.

Familj, tja. Hans eget äktenskap sprack och han spräckte Michaela Kinnunens äktenskap med Martin K. Det funkade tydligen inte heller med Michaela trots förlovning och planerat bröllop. Det ”rostade väl sönder med tiden”

Och arbetet? Tja, man tycker ju att ”Gud” någon gång åtminstone kunde lära Birro skilja på ”de” och ”dem”.
Citera
2017-10-20, 04:49
Medlem
Littlepaw13s avatar
Är birro singel igen?
Skönt att hon kom undan med blotta förskräckelsen.

Känns nästan som att Markus tycker det är lite jobbigt att inte få vara med i #metooididwhatever. Så många åsikter han hade kunnat få spruta ur sig om han bara hade valt en sida på den politiska debatten. Istället står han i fotbollsstadion. Lukrativa kanske men han missade ett, för Markus, utmärkt tillfälle att få glänsa.

Den gode herren kommer till min grannby inom en framtid En kompis vill se honom men jag vet verkligen inte om jag orkar med spektaklet. Ska jag gå dit med en flaska bailys och tacka för hans insats i författarsverige?
Citera
2017-10-24, 06:34
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Händer det ofta att den som spökskriver någons roman tar åt sig äran/skyltar med framgången som Birro gjort med Masses bok?

Jodå, det är ganska vanligt. Kollegan till Birro; David Lagercrantz har slagit sig för bröstet ganska rejält efter att han spökskrev åt Zlatan "den satan" Ibrahimovich. Marcus Birro är en utsökt författare, och han förtjänar all den avundsjuka som uppvisas i den här tråden.
Citera
2018-01-07, 12:16
Medlem
Roade mig med att kolla upp Marcus Birro på sidan Merinfo.se. Där framgår det att han bor i en bostadsrätt på Ringvägen i Stockholm på... 40 kvadrat.

Har han barnen hos sig där varannan vecka, i enrummaren? Känns lite deppigt att tänka på, men det kanske inte är ovanligt i en så sjuk stad som Stockholm. Ändå, han skriver spalt upp och spalt ner om hur mycket han hatar politiskt korrekta Södermalms-bor, men måste ändå bo mitt bland dem och tycker det är så mycket värt att han klämmer in sig själv och barnen i en skokartong för att få göra det. Mot miljonlån.
Citera
2018-01-07, 13:16
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Roade mig med att kolla upp Marcus Birro på sidan Merinfo.se. Där framgår det att han bor i en bostadsrätt på Ringvägen i Stockholm på... 40 kvadrat.

Har han barnen hos sig där varannan vecka, i enrummaren? Känns lite deppigt att tänka på, men det kanske inte är ovanligt i en så sjuk stad som Stockholm. Ändå, han skriver spalt upp och spalt ner om hur mycket han hatar politiskt korrekta Södermalms-bor, men måste ändå bo mitt bland dem och tycker det är så mycket värt att han klämmer in sig själv och barnen i en skokartong för att få göra det. Mot miljonlån.

Vid det här laget har de flesta förstått att han är en motsägelsefull pajas, en hycklare som alla andra inom media
Citera
2018-01-17, 16:54
Medlem
snillet_1s avatar
Mycket kan man säga om Marcus men lat är han inte. Sjukt vad han skriver och poddar nu. Skriver för Nyheter 24, Oddsbaren och numera Njus. Medverkar i poddarna Öppet hjärta, Birros Sportpodcast och Studio Allsvenskan.

Finns säkert något mer som jag inte har pejl på.
Senast redigerad av snillet_1 2018-01-17 kl. 16:57.
Citera
2018-01-29, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Mycket kan man säga om Marcus men lat är han inte. Sjukt vad han skriver och poddar nu. Skriver för Nyheter 24, Oddsbaren och numera Njus. Medverkar i poddarna Öppet hjärta, Birros Sportpodcast och Studio Allsvenskan.

Finns säkert något mer som jag inte har pejl på.
Fast Öppet Hjärta har de lagt ned nu. Verkade mestadels bero på att hans podkollega inte orkade med Marcus av olika anledningar.
Citera
2018-01-29, 23:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Fast Öppet Hjärta har de lagt ned nu. Verkade mestadels bero på att hans podkollega inte orkade med Marcus av olika anledningar.

Tror inte Birro hade speciellt stor behållning av Strandberg heller.
Citera
2018-05-01, 12:28
Medlem
Så nu är snubben alltså förlovad med Michaela igen...
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4dg97a/marcus-birro-gifter-sig-med-karleken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in