”Mitt skrivande är en kallelse från Gud”
http://www.dagensps.se/ps-exclusive/skribenter/marcus-birro/birro-om-varfor-hans-penna-gloder/
Nu har megalomanin slagit till hos den utvalde Birro igen, men alla vi andra skall ha tröst ändå.
Vi är alla utvalda av Gud ändå, predikar Birro. Det är väl därför jag skriver detta inlägg. 😜
Birro, den särskilt utvalde, avslutar med :
”Ska man bryta ner anledningarna till att leva tror jag det handlar om tre viktiga grundstenar. Gud,(eller säg Kärlek om Gud skaver på in tunga) familj och arbete. Jag har verkligen ansträngt mig för att hitta andra värdefulla beståndsdelar men dessa tre är de som hållit, som inte rostat sönder av tiden.”
Vad jag minns, så hade Birro långt gångna planer att bli katolik, vilket sket sig i och med hans otrohet i äktenskapet. Litet tveksamt alltså vad det gäller ”Gud”.
Familj, tja. Hans eget äktenskap sprack och han spräckte Michaela Kinnunens äktenskap med Martin K. Det funkade tydligen inte heller med Michaela trots förlovning och planerat bröllop. Det ”rostade väl sönder med tiden”
Och arbetet? Tja, man tycker ju att ”Gud” någon gång åtminstone kunde lära Birro skilja på ”de” och ”dem”.