2008-12-29, 18:38
  #373
Bannlyst
ytterboda: tror det var en A brunn, står de för avlopp eller (äckligt isf)

tykte de var konstigt att den stod bakom skåpet och buskar på andra sidan samt de var ett rör som leder ner i marken.

Är de ingen med luck lyftare som kan åka och kolla??
Citera
2008-12-29, 20:28
  #374
Medlem
ytterbodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reeeedux
ytterboda: tror det var en A brunn, står de för avlopp eller (äckligt isf)

tykte de var konstigt att den stod bakom skåpet och buskar på andra sidan samt de var ett rör som leder ner i marken.

Är de ingen med luck lyftare som kan åka och kolla??

ja, sthlmare måste väl skita dom också.. allt skit kommer väl inte från munnen menar jag..
Citera
2008-12-29, 21:41
  #375
Medlem
Kan ju vara nåt spännande
Citera
2008-12-29, 21:43
  #376
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reeeedux
ytterboda: tror det var en A brunn, står de för avlopp eller (äckligt isf)

tykte de var konstigt att den stod bakom skåpet och buskar på andra sidan samt de var ett rör som leder ner i marken.

Är de ingen med luck lyftare som kan åka och kolla??

Jag e ganska vass på att lyfta lock hehehe drar dit när jag kommer hem och kollar. Att det luktar sick illa e inga problem med e det el där nere så e det sick bad och inget man ska leka med. Jag återkommer med mer bilder
Citera
2008-12-30, 02:15
  #377
Bannlyst
Har själv sett den sortens brunnar runt om ett stort regnvattenmagasin här i Göteborg. Ingen aning vad som finns under, men det är ju helt klart en intressant aspekt att det finns ett regnvattenmagasin i närheten. Nödutgång? Men den största frågan är, varför har dessa brunnar så stor hals?

Lyft gärna på den, kommer nog göra detsamma när tid finns (vilket kan ta ett tag... )
Citera
2008-12-30, 03:51
  #378
Bannlyst
Snarare AE, avlopps-exploration. Pinsamt.
Citera
2008-12-30, 12:47
  #379
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
varför har dessa brunnar så stor hals?

Såhär kan det se ut under en brunn med "stor hals". Inget ovanligt alls.

http://static.pici.se/pictures/cBWNeFvjk.jpg

Eller såhär:

http://static.pici.se/pictures/WzOZuCyDx.jpg
Citera
2008-12-30, 12:52
  #380
Medlem
Offlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Såhär kan det se ut under en brunn med "stor hals". Inget ovanligt alls.

http://static.pici.se/pictures/cBWNeFvjk.jpg

Mysiga spindlar
Citera
2008-12-30, 13:04
  #381
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offline
Mysiga spindlar

Vanliga Meta Menardi, helt ofarlig men ganska stora och äckliga. Kan bita till om man råkar putta till dem med handen, men gör inte särskilt ont.
Citera
2008-12-30, 15:14
  #382
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Vanliga Meta Menardi, helt ofarlig men ganska stora och äckliga. Kan bita till om man råkar putta till dem med handen, men gör inte särskilt ont.

Du har balls of steel, fan spindlar alltså . Äckliga djur.
Citera
2008-12-30, 15:26
  #383
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkaOG
Du har balls of steel, fan spindlar alltså . Äckliga djur.
jag håller med om att spindlar är äckliga djur, men jag är ingen UE-are.
MEN om man nu ÄR en UE-are, så inte fan kan man vara rädd för spindlar??
90 av 100 grejer verkar ju vara underground.
Citera
2008-12-30, 15:29
  #384
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
jag håller med om att spindlar är äckliga djur, men jag är ingen UE-are.
MEN om man nu ÄR en UE-are, så inte fan kan man vara rädd för spindlar??
90 av 100 grejer verkar ju vara underground.

Jaja, jag klarar ormar jag klarar råttor, men nej usch spindlar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in