2008-02-21, 16:11
Bannlyst
Dessa blir alt fler och fler.

* Folk som försöker att lära sig Japanska.
* Lyssnar på Japansk musik.
* Kollar på Anime.
* Drömmer/har åkt till Japan, eller vill flytta dit.
* Tycker att Japaner är världens snyggaste folk.
* Klär sig som Japanska emo, eller i "lolita" stil. Fast man ser förjävlig ut om man inte är en petit Japanska! Svenska Maskulina tjejer ska inte klä sig som lolitor. De ser ut som gubbar i blöjor.

Har ni märkt av dessa mer och mer? Har de något namn?
Citera
2008-02-21, 16:16
Medlem
DXVs avatar
Håller med dig om det där om hur kläderna ser ut, men ett nytt fenomen är det knappast
Citera
2008-02-21, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Dessa blir alt fler och fler.
Har ni märkt av dessa mer och mer? Har de något namn?

Har faktiskt frågat vad fan dom kallar sig. Fick till svaret "Konvent människa" en människa som går på alla japanska konvent som finns m.m. Fast min egen uppfattning är då att de är emos som dyrkar japaner och japanska flickor med sina tjutiga små vidriga röster.
Citera
2008-02-21, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Har faktiskt frågat vad fan dom kallar sig. Fick till svaret "Konvent människa" en människa som går på alla japanska konvent som finns m.m. Fast min egen uppfattning är då att de är emos som dyrkar japaner och japanska flickor med sina tjutiga små vidriga röster.

Haha visst pratar Japanskor illa? Detta är så Japanskt!
http://www.youtube.com/watch?v=vMtXcs3CMtk

Men Svenska tjejer är Maskulina och bred axlade. Typiskt Nordiska alltså. Det ser så fult ut när de försöker vara petitta och flickaktiga som Japanskor.
Citera
2008-02-21, 16:24
Bannlyst
Inte ett nytt fenomen, men ack en styggelse.

Iofs så kan jag erkänna att om det är sexiga brudar som klär sig i utmanande sådana kläder kan jag inte hålla mig från att titta 2gånger.
Citera
2008-02-21, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Haha visst pratar Japanskor illa? Detta är så Japanskt!
http://www.youtube.com/watch?v=vMtXcs3CMtk

haha fyfan
Citera
2008-02-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Inte ett nytt fenomen, men ack en styggelse.

Iofs så kan jag erkänna att om det är sexiga brudar som klär sig i utmanande sådana kläder kan jag inte hålla mig från att titta 2gånger.

Emo kan vara hett men inte lolita stilen!
Citera
2008-02-21, 16:29
Medlem
mirkus avatar
Asså din särskrivning på subkultur

ont:
Jag har inte märkt av detta något speciellt, jag går inte på någon estetisk skola och ser såldes inga japanälskare. Jag gick dock själv i japanska i ett par månader och det kan vara det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Var bara massa animeälskare, pallar inte med dem då jag inte gillar skiten själv. Det fanns endast en person i klassen som du beskriver. Detta var iof för typ 2 år sen så det kanske har ändrat sig lite nu...
Citera
2008-02-21, 16:35
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Varför inte hämta inspiration från Japan?
Dom ligger ju rätt långt fram i modet tycker jag, och väldigt många klär sig snyggt samt att dom ofta vågar mer. Nu snackar ju jag dock inte om någon japansk "emo-manga-kultur" som du verkar syfta på utan mera streetdelen. Sen är väl Japan ett väldigt fint land men många nya saker att upptäcka, så att resa dit är väl inget man tackar nej till men tyvärr är det väl rätt dyrt.
Senast redigerad av RogerWallenberg 2008-02-21 kl. 16:39.
Citera
2008-02-21, 16:43
Medlem
Tebos avatar
Det jag finner lite lustigt är att dessa människor aldrig skulle få för sig att lyssna på västerländsk pop-musik, eftersom det är töntigt etc., men de avgudar all form av j-pop.
Citera
2008-02-21, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Varför inte hämta inspiration från Japan?
Dom ligger ju rätt långt fram i modet tycker jag, och väldigt många klär sig snyggt samt att dom ofta vågar mer. Nu snackar ju jag dock inte om någon japansk "emo-manga-kultur" som du verkar syfta på utan mera streetdelen. Sen är väl Japan ett väldigt fint land men många nya saker att upptäcka, så att resa dit är väl inget man tackar nej till men tyvärr är det väl rätt dyrt.

Ja för Japaner. Japaner har en helt annan kultur. De vill arbeta. De behöver inte en ledig dag varje vecka. De åker inte och latar sig i medelhavet varje år.

Samma sak med deras mode, det är till för de. De är inte grova och maskulina som Sveriges tjejer. Så de passar just de.
Citera
2008-02-21, 16:50
Medlem
Onepieces avatar
Jag har en kompis som är sådär.. Förutom att han är kille och bryr sig inte det minsta om vad han har för kläder på sig. Han ska ha allt som har med Japan o göra, filmer, musik osv. Ska lära sig Japanska och ser endast på Anime. Fast han är en rätt udda person ändå.

Jag tycker inte Japan är dåligt på något sätt, tvärtom, jag gillar Japan, eller ja, det jag vet om Japan. Det som man tröttnar på är wannabe japaner som överdriver.

Edit: Lol, det känns lite dubbelmoral med mitt namn och avatar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in