2025-05-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopelicious
Vad som helst bror, det spelar verkligen ingen roll. Något som kan köra windows 11 räcker. Gärna något som inte kostar <4000 kr, för då är datorn så pass långsam att powerpoint och word blir jobbigt för den att tugga igenom. Men du klarar dig på i princip vad som helst.

Om du vill passa in bland mängden rekommenderas dock macbook

Beror väl på om man väljer att läsa vissa kurser. Har hört att de svårare data science kurserna kräver lite bättre hårdvara.
Citera
2025-05-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyponny21
Beror väl på om man väljer att läsa vissa kurser. Har hört att de svårare data science kurserna kräver lite bättre hårdvara.
Alltså nä, egentligen inte. Jag har gjort en hel del maskininlärning på min gamla i5 1235u och det går förvånansvärt bra. När datorn inte klarar av det hoppar man in i Google Colab.

Med det sagt kanske jag har för låga förväntningar på handelskurser. Det kan mycket väl vara så att data science kurserna faktiskt är matiga, men från det (lilla) jag hört ska det gå bra med vad som helst. Och igen -- Colab finns ju!
Citera
2025-05-20, 22:37
Medlem
Är det någon som har vågat fråga uhr på länge hur det ser ut för sökande i de olika kvoterna?😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in