2013-12-18, 15:49
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perserkatt
Hur trivs ni som nu har pluggat på skolan ett tag? Tänker framförallt på om ni genuint tycker om att umgås med era kursare (och även gör så på fritiden). Känner ni att ni lyckats skaffa många vänner?

Absolut! Vänner är inget du behöver oroa dig över, inte ens om du är en torrboll/feministisk vänsterpartist för sådana personer existerar också
Citera
2013-12-18, 16:25
Medlem
Deshaniques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perserkatt
Hur trivs ni som nu har pluggat på skolan ett tag? Tänker framförallt på om ni genuint tycker om att umgås med era kursare (och även gör så på fritiden). Känner ni att ni lyckats skaffa många vänner?

Ja, trevligt folk finns det gott om och du lär hitta likasinnat folk oavsett om du är en som tar det lungt eller hetsar dag in och dag ut. Som många äldrekursare sa, så hamnar man dock i en handelsbubbla, där man bara umgås med folk från handels…på både gott och ont.
Citera
2013-12-19, 06:54
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Absolut! Vänner är inget du behöver oroa dig över, inte ens om du är en torrboll/feministisk vänsterpartistför sådana personer existerar också

Haha, den förstod jag...
Citera
2013-12-19, 19:10
Bannlyst
Citat:
Absolut! Vänner är inget du behöver oroa dig över, inte ens om du är en torrboll/feministisk vänsterpartist för sådana personer existerar också

Om man gillar denna variant passar man väldigt bra på läkarprogrammet. Jösses.
Citera
2013-12-20, 10:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Deshanique
Ja, trevligt folk finns det gott om och du lär hitta likasinnat folk oavsett om du är en som tar det lungt eller hetsar dag in och dag ut. Som många äldrekursare sa, så hamnar man dock i en handelsbubbla, där man bara umgås med folk från handels…på både gott och ont.

Kul att höra!
Citera
2013-12-27, 11:02
Medlem
Håller på med min masteransökan just nu, ett par små frågor uppstår ju.
Det står att man ska behöva skicka in dokument för att visa att man har en bachelor degree, men om man har en svensk sådan så ser väl "university admissions" det ändå genom datasystemet. Så det enda man faktiskt behöver posta in blir CV och letter of motivation, stämmer det?

Sen så står det på HHS hemsida att "4. CV and motivation letter. There is special requirements to the format, unless it is specifically listed under "Admission" for each program."
Antar att det är en simpel felskrivning och att det egentligen ska stå "There is NO special requirements..."
Citera
2013-12-27, 11:43
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelSnoken
Håller på med min masteransökan just nu, ett par små frågor uppstår ju.
Det står att man ska behöva skicka in dokument för att visa att man har en bachelor degree, men om man har en svensk sådan så ser väl "university admissions" det ändå genom datasystemet. Så det enda man faktiskt behöver posta in blir CV och letter of motivation, stämmer det?

Sen så står det på HHS hemsida att "4. CV and motivation letter. There is special requirements to the format, unless it is specifically listed under "Admission" for each program."
Antar att det är en simpel felskrivning och att det egentligen ska stå "There is NO special requirements..."

Du behöver inte skicka in några betyg eller liknande, allt som finns på antagning.se och ditt GMAT-resultat har dom tillgång till, endast CVt och motivation letter som ska in.

Angående letter of motivation finns det (fanns det) en mall för åtminstone General Management. Har ingen aning om hur gammal den är eller var jag hittade den man kan ladda upp dokumentet och länka till den om du eller någon annan har lust att beskriva hur man gör.
Citera
2013-12-27, 16:18
Medlem
Är det någon här inne som läser [b]general management[b] programmet?
Jag behöver tips vad gäller [b]the motivation letter[b]! Känns lite svårt att veta vad de egentligen vill "ha".. alla tips uppskattas!

/ James
Citera
2013-12-29, 13:43
Medlem
Någon här som har koll på eventuella stipendier man kan söka om man tänker börja på Business and Economics kandidaten?
Citera
2013-12-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogueTrader
Någon här som har koll på eventuella stipendier man kan söka om man tänker börja på Business and Economics kandidaten?
Fick fram detta på 10 sek googlande...
http://www.hhs.se/se/Education/Stipe...s/default.aspx
Citera
2013-12-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Du behöver inte skicka in några betyg eller liknande, allt som finns på antagning.se och ditt GMAT-resultat har dom tillgång till, endast CVt och motivation letter som ska in.

Angående letter of motivation finns det (fanns det) en mall för åtminstone General Management. Har ingen aning om hur gammal den är eller var jag hittade den man kan ladda upp dokumentet och länka till den om du eller någon annan har lust att beskriva hur man gör.

Citat:
Ursprungligen postat av mallez
Är det någon här inne som läser [b]general management[b] programmet?
Jag behöver tips vad gäller [b]the motivation letter[b]! Känns lite svårt att veta vad de egentligen vill "ha".. alla tips uppskattas!

/ James

Hur långt brev tycker ni är rimligt?
Jag känner att en sida är lagom, med 1.15 line spacing och font size 11. Quotar er, men vem som helst som skrivit ett sånt här kan ju skänka sin visdom.
Citera
2013-12-29, 16:52
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelSnoken
Hur långt brev tycker ni är rimligt?
Jag känner att en sida är lagom, med 1.15 line spacing och font size 11. Quotar er, men vem som helst som skrivit ett sånt här kan ju skänka sin visdom.

Jag skrev runt två tredjedelars sida, skulle inte skriva mer än en sida. I ärlighetens namn tror jag dock att dom inte bryr sig ett skvatt om det personliga brevet utan går endast på konkreta meriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in