• 1
  • 2
2008-02-21, 01:02
Medlem
dannythecats avatar
Ja det kan man fråga sig och jag skulle tippa på det, men vad är fel?

Det är så här, att jag skulle till och starta upp burken, precis när windows har laddat färdigt så slocknar datorn, wtf??

Jag provar starta den igen, och efter bara några sekunder innan windows ens börjat ladda så slocknar den, jag bah WTF igen?

Provar starta en tredje gång och den slocknar inom 2sek och jag börjar förstå att nått riktigt konstigt har hänt men kan inte komma på vad.

Jag får inget felmeddelande, inga konstiga ljud eller nånting.

Jag plockade precis isär datorn och monterade ihop den igen för att vara säker på att inget satt löst eller glappade, men samma problem uppstår

Nån som har nån gissning? väldigt tacksam för svar då jag nu får sitta på en gammal 450Mhz, kan inte kolla filmer, serier eller nånting, till och med facebook laggar satan
Citera
2008-02-21, 01:27
Medlem
SAMSONs avatar
jag hade ju provat byta nätdelen !
Citera
2008-02-21, 01:39
testa formatera annars?
Citera
2008-02-21, 02:24
Medlem
dannythecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAMSON
jag hade ju provat byta nätdelen !
Ja något sådant kanske det skulle kunna vara, nätdelen har trots allt hängt med i några år medans allt övriga i burken blivit uppdaterat några ggr, men borde den starta alls om den pajjat? tillräckligt med ström har den nog gett iaf då jag kört den nuvarande konfigurationen några månader problemfritt.

Citat:
Ursprungligen postat av srAz
testa formatera annars?
jag tror inte felet är mjukvarurelaterat då datorn ibland slocknar långt innan den ens börjar ladda några windowsfiler
Citera
2008-02-21, 03:35
Medlem
Cheeseballs avatar
Kolla om nätagget kanske luktar lite bränt, låter som att det har rykt.
Citera
2008-02-21, 08:55
Medlem
Zebraspankers avatar
Kör med hederliga uteslutningsmetoden.
Citera
2008-02-21, 09:44
Awaiting Email Confirmation
JustBoreds avatar
Kolla systemloggen

Start->Kontrollpanel->Adminverktyg->Loggboken->System

Googla de felkoder du hittar
Citera
2008-02-21, 09:57
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBored
Kolla systemloggen

Start->Kontrollpanel->Adminverktyg->Loggboken->System

Googla de felkoder du hittar

Den kan vara lite svår då " precis när windows har laddat färdigt så slocknar datorn ".

Men ptja, jag håller med övriga, låter som nätdelen inte orkar. Skulle prova att byta ut det först.
Citera
2008-02-21, 11:56
Medlem
Nippes avatar
Om du kör dualchannel prova starta med minne 1, sen prova kör med enbart minne2.. kanske är ett minne som börjar bråka ?

Ev. testa boota med en annan disk, en polares färdiga windowsdisk eller någe. Se om det kanske är hd.som krånglar.

/N
Citera
2008-02-21, 13:59
Awaiting Email Confirmation
JustBoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Den kan vara lite svår då " precis när windows har laddat färdigt så slocknar datorn ".

Men ptja, jag håller med övriga, låter som nätdelen inte orkar. Skulle prova att byta ut det först.

Även om du startar i felsäkert läge? Detta tips funkar många ggr...
Citera
2008-02-21, 14:19
Medlem
Har du en annan dator eller en polare med dator så kan ni ju dra ned ubuntu och köra dess live skiva för att se om datorn botar upp normalt eller inte.

Botar den då normalt är det nog dags att reparera eller återställa windows
Citera
2008-02-21, 14:25
Medlem
Apelsinens avatar
Låter precis som att CPU-kylaren inte sitter fast ordentligt, eftersom den kom längst när datorn var kall och sedan bara gick kortare och kortare vartefter den blev varmare. Ta loss den, lägg på kylpasta på nytt och montera den korrekt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in