Jag har ett problem med Excel som började för några dagar sedan och det håller på att driva mig till vansinne eftersom jag måste använda programmet men detta problem hindrar mig. När jag gör en inmatning, t.ex. skriver in "39" i en cell i kalkylbladet och sedan trycker Enter, så står det efteråt "0.00039" istället.
Jag har försökt trixa i alternativen för formatmall, men inte lyckats fixa problemet. Jag skulle vara oerhört tacksam ifall någon ville hjälpa.
Jag får fan panikångest nu. För att heltalet 39 ska stå i cellen måste jag mata in "3900000". Eftersom mitt Excel har muppat ur och tror att allting ska ha fem decimaler (jag har inte angivit det någonstans, inställningarna är inställda på att celler ska ha allmän formatering och det har aldrig varit problem med den inställningen) så blir 3900000 uppfattat som 39.00000.
Om jag ställer in cellformatet på "Tal" istället för "Allmänt" och väljer att 0 decimaler ska visas så blir 39 uppfattat som 0. Det känns som om jag famlar i mörker men problemet verkar ligga högre upp i Excel.
Helt jävla fantastiskt hur förbannad man kan bli på en jävla dator. Är det ingen som vet hur man kan lösa det här? Jag vill inte behöva avinstallera MS Office...
Strunt samma, jag använde Guiden Spara inställningar för Microsoft Office 2003. Den använder en återställningsfil (C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\RESETO11.OPS) för att ta bort registernycklar. Allt funkar bra nu!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!