2008-02-20, 16:44
Medlem
miss-chiiiquitas avatar
Jag ska formgiva en tidningsframsida. Undrar om någon har förslag på inspererande framsidor? Kanske ni har sätt någon snygg layout nyligen?
Citera
2008-02-20, 16:52
Medlem
gomans avatar
Kolla in tyska POP och amerikanska Wired, de tycker jag håller hög framsidesklass.

Du får ett bonustips också: Kolla stavningen innan du skickar på tryck. Det heter formge, inspirerande och sett.
Citat:
Ursprungligen postat av miss-chiiiquita
Jag ska formgiva en tidningsframsida. Undrar om någon har förslag på inspererande framsidor? Kanske ni har sätt någon snygg layout nyligen?
Citera
2008-02-20, 18:50
Medlem
Skulle ju vara schysst och veta lite vad det är för sorts tidning. En mode-framsida kanske inte passar som inspiration till en extrem-sport-framsida och tvärtom.
Citera
2008-02-20, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miss-chiiiquita
Vad för slags tidning ?
Citera
2008-02-24, 16:37
Medlem
Jag brukar själv få lite inspiration av att spana in följande tidningar:

Level (speltidning)
Reublic Service (kulturtidning)
Ingmar (filmtidning)

Men som tidigare nämnts är det viktigt att veta vilken typ av tidning du ska göra framsida till.

Citera
2011-12-15, 17:51
Medlem
hej!
jag har gjort en tidning på so:n. jag har framsidan kvar, jag vet inte vad jag ska skriva där, har någon förslag?

(min tidning handlar om allt möjligt )
Citera
2011-12-15, 19:43
Medlem
luciddreamers avatar
Kanske lika bra att du går in i en magasinsbutik och kollar in utbudet odentligt.
Plus surfar in dig på magasinsomslag på internet.

Det är ju upp till läsarens och utgivarens bedömning om vad som är ett bra omslag,
så varför inte få stenkoll på vilken smak de har först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in