2008-02-20, 15:53
Awaiting Email Confirmation
Klockan nere i högra hörnet tappar ca 15 minuter per dygn. Asjobbigt att ha en felgående klocka som man måste ställa om varje dag. Nån som har en bra lösning på problemet?
Citera
2008-02-20, 16:10
Bannlyst
Om du har en gammal dator så kan det vara litium batteriet som sjunger på sin sista vers.
Citera
2008-02-20, 16:12
Medlem
Mandic!s avatar
Testa att ta default inställningar i BIOS. Sedan ställ om klockan till rätt tid.
Citera
2008-02-20, 16:20
Medlem
Char0ns avatar
Du kan synkronisera klockan mot en extern server genom inställningar, var det det du var ute efter?
Citera
2008-02-20, 22:02
Medlem
Om det är Vista vi pratar om:

Klockan har en viss tendens att gå fel. För mig går den fel några minuter varje dag och det har att göra med att Vista fortfarande är väldigt buggigt.
Man kan själv välja att synka klockan, men det är ohållbart i längden att göra detta manuellt varje dag.

Så jag gjorde ett script, (som jag hittade på någon sida) och la som en schemalaggd aktivitet som körs varje gång datorn startar.

Kod:
w32tm /config /manualpeerlist:"time.windows.com" /syncfromflags:MANUAL 
w32tm /config /update 
net stop w32time 
net start w32time 
w32tm /resync /nowait 

Citera
2008-08-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E903
Om det är Vista vi pratar om:

Klockan har en viss tendens att gå fel. För mig går den fel några minuter varje dag och det har att göra med att Vista fortfarande är väldigt buggigt.
Man kan själv välja att synka klockan, men det är ohållbart i längden att göra detta manuellt varje dag.

Så jag gjorde ett script, (som jag hittade på någon sida) och la som en schemalaggd aktivitet som körs varje gång datorn startar.

Kod:
w32tm /config /manualpeerlist:"time.windows.com" /syncfromflags:MANUAL 
w32tm /config /update 
net stop w32time 
net start w32time 
w32tm /resync /nowait 

LÅnar tråden lite...
jag ha också Vista, har använt i ca 6 mån, och upptäckt först idag att klockan gick fel, ca 30 min.

Hur och var sätter jag ovanstående kod?

Tack för ordet
//Peter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in