Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Nu tror jag du dömmer nånting i förväg som du inte borde...
1. Dreambox kostar mellan 250-300 euro och är inte gratis som du påstår, och kostar mycket mer än vad en setool dongle kostar.
2. Ingenting är egentligen nytt, TP lösningen är rätt krånglig för den som inte vet hur man gör eftersom du måste i princip skruva upp hela telefonen.
3. Har du en trasig GDFS(dom smarta gör backup av den befintliga och slipper bekymmer) så kan du reparera den ändå med setool om du kan göra backup på den trasiga som är befintlig från början(vilket oftast går)
4. Eftersom patch finns för alla DB2020 förutom PNX5230 cid52 och DB2012 Cid52 så behövs inte fullständig upplåsning i mitt tycke eftersom det INTE FINNS NÅGRA GARANTIER FÖR ATT UPPLÅSNINGEN FÖRBLIR INTAKT EFTER DEN VARIT HOS VERKSTAD EFTERSOM DOM KAN LÅSA TILLBAKA DEN
A2 är det som är mer relevant och svårare att jobba med och vem var först med att implentera det i sitt program?
Setool2 jobbar dessutom i fler plattformar
LOL
det boxen kostar tjännar man in på några telefoner eftersom full upplåsning kostar 30 USD per telefon.
Jag påstår inte att boxen är gratis men upplåsningen är det.
Om någon kommer in med en telefon som har trasig gdfs så har dom antagligen ingen backup eftersom dom kommer in med den eller hur? och det klarar setool inte att ta.
testpointen är inte svårare än vad det är på motorola.
vadå finns inga garantier på att den förblir upplåst? klart den förblir upplåst vem skulle låsa den?
man ska iaf inte gå till din verkstad eftersom du verkar låsa upp med patch iaf.
A2 var davinci först med i sin server lösning.
Vad får dig att tro att inte dreambox kommer fortsätta vidare med sony ericsson upplåsning och reparations lösning? dom slösade nog inte tid på det här för skojs skull.
fler och fler väljer andra lösningar du kanske inte har märkt hur många som väljer seking istället för att köpa box.
a2 är desutom svin dyrt med setool i gämförelse med sekings senaste lösning.
A2 upplåsning med sekings senaste lösning 22USD setools 30USD samma med z310 och w200 15USD hos seking.
fler och fler kommer in på marknaden.
LOL du god trogna människa som tror att alla väljer setool fast det kommer nya och biligare alternativ.
LOL på ditt LOL användande så fult ord