• 1
  • 2
2008-02-20, 11:42
Medlem
Dreambox klarar av att göra DB2020 reparationer av gdfs'n och full upplåsning med testpoint.
The_Laser (setools skapare för er som inte vet) sa
1. it works.
2. setool2 will NOT support it,cause it is too complex for me to do that testpoint.
så setool användarna får fortsätta att betala för full upplåsning av DB2020 och får ingen möjlighet till att reparera gdfs'n.
vem vet vad dreambox kommer med i framtiden kanske full upplåsning av a2, w200, z310 med flera?
Citera
2008-02-20, 12:35
Medlem
Laser kommer bara att göra en market killer när Dreambox SE släpps, hur? Enkelt minns du vad som hände med Cruiser+ (07 korten) ?
Citera
2008-02-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logitext
Laser kommer bara att göra en market killer när Dreambox SE släpps, hur? Enkelt minns du vad som hände med Cruiser+ (07 korten) ?
Dreambox har redan släppts vad gör the_laser? jo han tvingar sina kunder att betala för full upplåsning.
det enda sättet han skulle kunna göra en market killer är genom att lägga in full upplåsning i setool2 lite eftersom dreambox redan har det gratis för sina kunder.
Citera
2008-02-20, 18:44
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactos
Dreambox har redan släppts vad gör the_laser? jo han tvingar sina kunder att betala för full upplåsning.
det enda sättet han skulle kunna göra en market killer är genom att lägga in full upplåsning i setool2 lite eftersom dreambox redan har det gratis för sina kunder.

Nu tror jag du dömmer nånting i förväg som du inte borde...

1. Dreambox kostar mellan 250-300 euro och är inte gratis som du påstår, och kostar mycket mer än vad en setool dongle kostar.

2. Ingenting är egentligen nytt, TP lösningen är rätt krånglig för den som inte vet hur man gör eftersom du måste i princip skruva upp hela telefonen.

3. Har du en trasig GDFS(dom smarta gör backup av den befintliga och slipper bekymmer) så kan du reparera den ändå med setool om du kan göra backup på den trasiga som är befintlig från början(vilket oftast går)

4. Eftersom patch finns för alla DB2020 förutom PNX5230 cid52 och DB2012 Cid52 så behövs inte fullständig upplåsning i mitt tycke eftersom det INTE FINNS NÅGRA GARANTIER FÖR ATT UPPLÅSNINGEN FÖRBLIR INTAKT EFTER DEN VARIT HOS VERKSTAD EFTERSOM DOM KAN LÅSA TILLBAKA DEN

A2 är det som är mer relevant och svårare att jobba med och vem var först med att implentera det i sitt program?
Setool2 jobbar dessutom i fler plattformar

Citat:
Ursprungligen postat av reactos;
and the_laser say hi is the lead programmer bye bye setool and welcome dreambox

LOL
Senast redigerad av mrclean 2008-02-20 kl. 18:49.
Citera
2008-02-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Nu tror jag du dömmer nånting i förväg som du inte borde...

1. Dreambox kostar mellan 250-300 euro och är inte gratis som du påstår, och kostar mycket mer än vad en setool dongle kostar.

2. Ingenting är egentligen nytt, TP lösningen är rätt krånglig för den som inte vet hur man gör eftersom du måste i princip skruva upp hela telefonen.

3. Har du en trasig GDFS(dom smarta gör backup av den befintliga och slipper bekymmer) så kan du reparera den ändå med setool om du kan göra backup på den trasiga som är befintlig från början(vilket oftast går)

4. Eftersom patch finns för alla DB2020 förutom PNX5230 cid52 och DB2012 Cid52 så behövs inte fullständig upplåsning i mitt tycke eftersom det INTE FINNS NÅGRA GARANTIER FÖR ATT UPPLÅSNINGEN FÖRBLIR INTAKT EFTER DEN VARIT HOS VERKSTAD EFTERSOM DOM KAN LÅSA TILLBAKA DEN

A2 är det som är mer relevant och svårare att jobba med och vem var först med att implentera det i sitt program?
Setool2 jobbar dessutom i fler plattformar

LOL
det boxen kostar tjännar man in på några telefoner eftersom full upplåsning kostar 30 USD per telefon.
Jag påstår inte att boxen är gratis men upplåsningen är det.
Om någon kommer in med en telefon som har trasig gdfs så har dom antagligen ingen backup eftersom dom kommer in med den eller hur? och det klarar setool inte att ta.
testpointen är inte svårare än vad det är på motorola.
vadå finns inga garantier på att den förblir upplåst? klart den förblir upplåst vem skulle låsa den?
man ska iaf inte gå till din verkstad eftersom du verkar låsa upp med patch iaf.
A2 var davinci först med i sin server lösning.
Vad får dig att tro att inte dreambox kommer fortsätta vidare med sony ericsson upplåsning och reparations lösning? dom slösade nog inte tid på det här för skojs skull.
fler och fler väljer andra lösningar du kanske inte har märkt hur många som väljer seking istället för att köpa box.
a2 är desutom svin dyrt med setool i gämförelse med sekings senaste lösning.
A2 upplåsning med sekings senaste lösning 22USD setools 30USD samma med z310 och w200 15USD hos seking.
fler och fler kommer in på marknaden.
LOL du god trogna människa som tror att alla väljer setool fast det kommer nya och biligare alternativ.
LOL på ditt LOL användande så fult ord
Citera
2008-02-20, 23:47
Medlem
haha, tror du att laser bara sitter ? han låter folk köppa sina activations först, så blir dom mer missnöjda med Dreambox Se
Btw du vet att dreambox till siemens inte släppte uppdate sedans feb 2007?
Citera
2008-02-20, 23:50
Medlem
Hur som helst vinner alla på vad dom gör nu
Citera
2008-02-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logitext
haha, tror du att laser bara sitter ? han låter folk köppa sina activations först, så blir dom mer missnöjda med Dreambox Se
Btw du vet att dreambox till siemens inte släppte uppdate sedans feb 2007?
Ja och det vissar ju bara på att dom har börjat satsa på sony ericsson marknaden eftersom dom lägger tid på att hitta lösningar som dom andra inte ens funderat på.
medans lata laser endast gör en brygga mellan emma och sin server skapar dreambox en egen riktig lösning.
Citera
2008-02-22, 23:37
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
det boxen kostar tjännar man in på några telefoner eftersom full upplåsning kostar 30 USD per telefon.
Jag påstår inte att boxen är gratis men upplåsningen är det.
Om någon kommer in med en telefon som har trasig gdfs så har dom antagligen ingen backup eftersom dom kommer in med den eller hur? och det klarar setool inte att ta.
testpointen är inte svårare än vad det är på motorola.
vadå finns inga garantier på att den förblir upplåst? klart den förblir upplåst vem skulle låsa den?
man ska iaf inte gå till din verkstad eftersom du verkar låsa upp med patch iaf.
A2 var davinci först med i sin server lösning.
Vad får dig att tro att inte dreambox kommer fortsätta vidare med sony ericsson upplåsning och reparations lösning? dom slösade nog inte tid på det här för skojs skull.
fler och fler väljer andra lösningar du kanske inte har märkt hur många som väljer seking istället för att köpa box.
a2 är desutom svin dyrt med setool i gämförelse med sekings senaste lösning.
A2 upplåsning med sekings senaste lösning 22USD setools 30USD samma med z310 och w200 15USD hos seking.
fler och fler kommer in på marknaden.
LOL du god trogna människa som tror att alla väljer setool fast det kommer nya och biligare alternativ.
LOL på ditt LOL användande så fult ord

1. A2 var först hos setool fast private vilket du kan glömma att få

2. Verkstäder kan låsa tillbaka en telefon om dom vill, eftersom dom tillhandahåller dongeln som används för att låsa/låsa upp nyaste SE.
Och detta är lätt för en verkstad att kolla upp.
Så det spelar ingen roll om du låser upp fullständigt.

Jag bryr mig inte om vad du tycker och tänker, jag säger bara som det är men jag är rätt säker på att du inte kommer tycka samma sak om dreambox om max ½ år som du verkar göra nu + att du aldrig ska försöka mucka gräl med riktiga authors speciellt inte på deras egna forum, då går det som det går.

Lycka till med affärerna...
Citera
2008-02-23, 09:50
Medlem
Citat:
1. A2 var först hos setool fast private vilket du kan glömma att få

2. Verkstäder kan låsa tillbaka en telefon om dom vill, eftersom dom tillhandahåller dongeln som används för att låsa/låsa upp nyaste SE.
Och detta är lätt för en verkstad att kolla upp.
Så det spelar ingen roll om du låser upp fullständigt.

Jag bryr mig inte om vad du tycker och tänker, jag säger bara som det är men jag är rätt säker på att du inte kommer tycka samma sak om dreambox om max ½ år som du verkar göra nu + att du aldrig ska försöka mucka gräl med riktiga authors speciellt inte på deras egna forum, då går det som det går.

Lycka till med affärerna...
jag behöver inte setool private jag kör andra lösningar som är både biligare och mer stabila till skilnad från setools servrar.

varför skulle dom låsa den? det har du fortfarande inte förklarat.

att du aldrig ska försöka mucka gräl med riktiga authors speciellt inte på deras egna forum, då går det som det går.
till den saken vad fan har det med det här att göra?
och vad ska han göra åt saken? han är en ynklig människa som kan kasta skit men inte ta det.
säger man nåt får man räkna med att få nåt tillbaka.
Citera
2008-02-23, 11:35
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
jag behöver inte setool private jag kör andra lösningar som är både biligare och mer stabila till skilnad från setools servrar.

varför skulle dom låsa den? det har du fortfarande inte förklarat.

att du aldrig ska försöka mucka gräl med riktiga authors speciellt inte på deras egna forum, då går det som det går.
till den saken vad fan har det med det här att göra?
och vad ska han göra åt saken? han är en ynklig människa som kan kasta skit men inte ta det.
säger man nåt får man räkna med att få nåt tillbaka.

Haha, som att du använder program som kan låsa upp PNX5230 cid52, DB2012 cid52 samt A2 telefonerna billigare än setools 30$ lösning...

Varför verkstäderna skulle låsa tillbaka telefonerna?
Därför att dom har order ifrån mobiltillverkarna att göra det när dom upptäckt att detta är gjort, detta för att operatören satt hårt mot hårt pga deras säkerhet inte är 100% och att upplåsningar är möjlig så att deras rabatterade lurar kan användas med andra simkort.
Det är inte alla verkstäder som tar sig tid att kolla det men det är inte ovanligt att det händer.
Senast redigerad av mrclean 2008-02-23 kl. 11:55.
Citera
2008-02-23, 11:50
Medlem
Citat:
Varför verkstäderna skulle låsa tillbaka telefonerna?
Därför att dom har order ifrån mobiltillverkarna att göra det när dom upptäckt att detta är gjort, detta för att operatören satt hårt mot hårt pga deras säkerhet inte är 100% och att upplåsningar är möjlig så att deras rabatterade lurar kan användas med andra simkort.
Det är inte alla verkstäder som tar sig tid att kolla det men det är inte ovanligt att det händer.
dom har knappt tid att reparera ens telefon när man skickar in den inte ovanligt att man får tillbaka en telefon som fortfarande har samma problem.
så chansen på att dom har tid att låsa den kan ju knappast vara stor.
och det är långt ifrån alla mobil verkstäder som är seriösa av sig dom flesta myglar.
det skulle väl vara anova eller vad dom nu heter men som sagt dom har ju knappt tid att laga ens telefon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in