• 2
  • 3
2008-03-03, 15:51
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
just nu letar jag efter en lätt laptop med inbyggd webcam som fungerar bra med Linux.

Alla Zeptos datorer med webcam funkar med Skype, MSN mm direkt.
Citera
2008-03-04, 04:23
Medlem
Siktirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Alla Zeptos datorer med webcam funkar med Skype, MSN mm direkt.

Dock kan man inte kalla Zeptos datorer lätta. Jag äger en 2164W, eller vad de nu heter, och att bära runt på den är en smärta i stjärten.
Citera
2008-03-05, 00:50
Medlem
Ratchers avatar
HP dv2699eo "Special Edition", kör den med Kubuntu 7,10 alt Suse 10,3 med Nvidias drivare i båda, funkar perfekt.

minneskorts läsare, webbcam fungerar direkt.
fingerläsare får man installera på sidan om, men fungerar super även den.

"Rena Debian" är mer pillrande, där fungerar i princip allt förutom Wlan direkt, så den smidigaste vägen runt det är att installera Kubuntu så fungerar det direkt.

inget att anmärka på annars.
Citera
2008-03-07, 14:07
Medlem
Jag kör ubuntu på min gamla Asus a6km.
Det enda jag inte har fått igång är den inbyggda kameran samt mic.
Citera
2008-03-10, 21:22
Medlem
tmk77s avatar
Jag har kört Ubuntu 6.06 på min bärbara Acer travelmate som var ett år gammal. Det fungerade bra. Tills den blev stulen... Roligt att någon uppskattar Linux iallafall...

Nu har jag en HP/Compaq 6720s som jag kört Ubuntu 7.10 på och det har fungerat hyffsat. Det inbygda WLAN kortet har jag dock inte fått igång. Det är lite underligt då det fungerade på min andra dator. Kontrollerna över fläkt och processor beter sig också lite underligt. Fläkten går på högvarv hela tiden och datorn blir jättevarm så jag funderar starkt på att övergå till något annat alternativ.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in