• 1
  • 2
2008-02-20, 07:29
Medlem
Soda_Popinskis avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1874954.ab

Här har Sofia Strandberg skrivit en artikel om Anthony Delaney som i 3 års tid "bodde" på en flygplats.
Känns historien igen undrar Sofia, ja ni kanske minns Spielbergs film med Tom Hanks i huvudrollen. "The Terminal" i vilken Hanks bor på en flygplats i åtskilliga år.

Vad Sofia helt glömmer att nämna är att "The Terminal" av Spielberg i sin tur bygger på en händelse om den här mannen http://en.wikipedia.org/wiki/Mehran_Karimi_Nasseri som i 18 långa år bodde på en flygplats.

Varför nämner Sofia inte det? Vet hon inte bättre? Man undrar.
Citera
2008-02-21, 03:32
Bannlyst
Troligen för att fler har sett/hört om The Terminal än någon Mehran Karimi Nasseri.

Samt att hon säkert är rätt korkad.
Citera
2008-02-21, 08:34
Bannlyst
Hur kommer han in på terminalen ? Köper han en biljett eller smyger han sig förbi ?
Citera
2008-02-21, 08:47
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
Troligen för att fler har sett/hört om The Terminal än någon Mehran Karimi Nasseri.

Samt att hon säkert är rätt korkad.

Jag kör på korkad då. Kan tänka mig att det finns en jävla massa småbruttor som känner till filmen Titanic, men inte har en aning om att pråmen funnits på riktigt.

Jävla Sofia
Jävla aftonskräp
Citera
2008-02-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Kan tänka mig att det finns en jävla massa småbruttor som känner till filmen Titanic, men inte har en aning om att pråmen funnits på riktigt.
Min mor är lärare på högstadiet, och vid något tillfälle frågade hon om någon kände till något som hände 1912, varpå en elev säger att det var då Titanic sjönk. Då säger en annan elev förvånat: "Va, fanns Titanic på riktigt?". Sann historia.

Det som egentligen förvånar mig är att någon av dem visste att det var då Titanic sjönk...
Citera
2008-02-21, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simulant
Min mor är lärare på högstadiet, och vid något tillfälle frågade hon om någon kände till något som hände 1912, varpå en elev säger att det var då Titanic sjönk. Då säger en annan elev förvånat: "Va, fanns Titanic på riktigt?". Sann historia.

Det som egentligen förvånar mig är att någon av dem visste att det var då Titanic sjönk...

När jag gick i gymnasiumet så fanns det en brud i min klass som inte visste att människan hade landat på månen. Du kan ju gissa hur hon reagerade när jag visade henne några bilder på nätet.
Citera
2008-02-21, 10:36
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Här har Sofia Strandberg skrivit en artikel om Anthony Delaney som i 3 års tid "bodde" på en flygplats.
Känns historien igen undrar Sofia, ja ni kanske minns Spielbergs film med Tom Hanks i huvudrollen. "The Terminal" i vilken Hanks bor på en flygplats i åtskilliga år.

Vad Sofia helt glömmer att nämna är att "The Terminal" av Spielberg i sin tur bygger på en händelse om den här mannen http://en.wikipedia.org/wiki/Mehran_Karimi_Nasseri som i 18 långa år bodde på en flygplats.

Dagens unga mediafittor, ja man kan faktisk tala om ett jättestim, är faktiskt kanske O- allmänbildade. De kör oftast samma smala vänsterspår och vet egentligen inte mycket utanför det som de har pluggat in på journalist högskolan. Det blev ingen tid över för att läsa de tidningar de sedan ska jobba på! Det har högre betyg men är mindre allmänbildade än de manliga kollegorna
Citera
2008-02-21, 11:07
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Artikeln handlar väl inte om bakgrunden till filmen The Terminal?
Citera
2008-02-21, 11:39
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Artikeln handlar väl inte om bakgrunden till filmen The Terminal?
Nej det gör den inte. Men Sofia får det i mina ögon att framstå som

Citat:
"NYHET! Nu har det hänt på riktigt, den fiktiva filmen The Terminal med Tom Hanks har nu hänt på riktigt. Någon har verkligen bott på en flygplats Nu har det hänt!! Extra extra!!"

Jag tycker alltså att det är konstigt att hon hellre relaterar till filmen än den sanning som filmen bygger på.
Citera
2008-02-21, 11:48
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Maila människan och länka till tråden.

Blir väl lite roligare för den gemene idiotiska massan som direkt relaterar till filmen och inte till filmens ursprung och på så sätt tror att det "äntligen" hänt, som du säger.
Citera
2008-02-22, 04:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Förstod direkt att det var en kopia av en artikel från skittidningen Daily Mail.

Jag kan garantera att varenda artikel av sådan här typ är en kopia av högt tveksam artikel från just Daily Mail. Handlar det om en gubbe som bara äter korv - Daily Mail. Dvärgkroppsbyggare - Daily Mail. Men med en penna i röven i 12 år - Daily Mail. Gubbe som bara äter curry - Daily Mail. Gubbe sitter på pinne och låtsas levitera - Daily Mail. Familj går på händer - Daily Mail. osv osv osv
Citera
2008-02-22, 07:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
När jag gick i gymnasiumet så fanns det en brud i min klass som inte visste att människan hade landat på månen. Du kan ju gissa hur hon reagerade när jag visade henne några bilder på nätet.
Haha, hur gammal är hon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in