• 1
  • 2
2008-02-20, 00:32
Medlem
Jag har världens märkligaste fenomen på min dator. När jag sitter och surfar som vanligt dyker det upp ett konstigt ljud. Jag har bara Firefox och utorrent öppen.

Det låter exakt precis som jag startat en film från youtube eller liknade fast jag inte gjort det. Det kan vara personer som pratar på englelska eller applåderar eller annt.

Dessutom spelas ljudet från börja utforska frenetiskt (låter som ett musklick) vilket jag avaktiverat.

Va faan spökar det?
Eller har jag råkat ut för adware eller virus å prylar?
Citera
2008-02-20, 09:14
Medlem
Stofoluss avatar
troligtvis så är de någon reklam som drar igång på sidorna som du surfar runt på
Citera
2008-02-20, 12:14
Medlem
Du hör inte röster även när datorn är av?
Citera
2008-02-20, 14:21
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Du hör inte röster även när datorn är av?

haha
Citera
2008-02-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stofolus
troligtvis så är de någon reklam som drar igång på sidorna som du surfar runt på

Idag hände det igen...jag tryckte ner firefox men ljudet finns kvar.
Det spelas nu igen, precis när jag sitter och skriver.
Det är typ japaner eller nått som snackar och helt plötsligt börjar det applådera.
Jag har bara flashback uppe +utorrent.
klippet är ungefär 15 sekunder långt.

Är det nån som har hört om nått liknande?
Nått virus av nått slag?
Citera
2008-02-22, 02:02
fan va läskigt =D kan hoppa till av reklamen i msn ibland .
Citera
2008-02-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
fan va läskigt =D kan hoppa till av reklamen i msn ibland .

Jag håller med!
Här har vi gått ifrån den genomsnittliga frågan om tex. seg dator eller ingen bild på VLC. Jag har aldrig hört om någon som får random applåderade japaner ur sin dator!!!!

Det verkar som det är två "klipp" låter som nått svammel från en förfest eller nått spelad in med en dold mikrofon...
Citera
2008-02-22, 03:38
Medlem
OrangeSunsets avatar
Känner igen detta, men det var längesen det hände nu. Jag fick uppspelat en radiokanal eller något liknande. Använder själv firefox, men även när jag stängde ner programmet fortsatte ljudet. Blev skiträdd

Vet inte vad det var för något eller varför problemet försvann
Citera
2008-02-22, 07:53
Medlem
Hmmmm.... Har upplevt att när man spelar upp nånting i Windows Media Player under Vista och man tror att man ska kunna stänga av det genom att trycka på stägningsrutan så blir man blåst... åtminstone för mig så FORTSÄTTER WMP att spela upp även fast man trycker på stägningsrutan... blir alltså tvyngen att öppna WMP igen för att sedan stoppa det som spelas upp för att sedan stänga igen.... inte undra på att man håller sig undan WMP...
Citera
2008-02-22, 11:50
Medlem
Mina Logitech högtalare tar ibland upp frekvenser från nån tysk radio.
Citera
2008-02-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Mina Logitech högtalare tar ibland upp frekvenser från nån tysk radio.

Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Känner igen detta, men det var längesen det hände nu. Jag fick uppspelat en radiokanal eller något liknande. Använder själv firefox, men även när jag stängde ner programmet fortsatte ljudet. Blev skiträdd

Vet inte vad det var för något eller varför problemet försvann

Det konstiga är ju att det inte är någon radio utan samma två klipp som spelas helt osammanhängande. I natt hade datorn till exempel varit på hela natten och klockan kvart i tolv spelas klippet upp..WTF!!!

Det enda jag gjort sedan klippen börjat är att trycka in 2x 256mb ram-minnen....
Citera
2008-02-22, 15:52
Medlem
Karnevalens avatar
Kanske något virus? Har du något annat program som Quicktime, eller Realplayer som ligger och kör i bakgrunden? En logisk förklaring måste det illafall finnas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in