2008-02-19, 23:24
Medlem
Det händer helt plötsligt en massa konstigheter. Nu undrar jag om ngn vet ngt om det kan vara möjligt att defragmentering kan ge 11 GB extra utrymme. Jag defragmenterade disken igår och ser plötsligt att jag har 11 GB extra ledigt. Kan inte förstå hur detta kan komma sig. Kan inte hitta ngn annan förklaring. Jag har iofs också rensat webbhistorik-temp filer, men det kan väl inte vara 11 GB?
Citera
2008-02-19, 23:31
Medlem
d00rkeys avatar
11 GB av hur stor disk, och med hur mycket använt, och hur länge?

Det låter onekligen väldigt mycket, men jag tror inte det är helt osannolikt om du har en stor hårddisk, nästan till bredden fylld och det är 4 år sen du defraggade sist..
Citera
2008-02-19, 23:46
Medlem
Jag är väldigt förbryllad o letar och försöker förstå. Datorn e bara ett år gammal - 120 GB, men jag har aldrig haft mkt på den - bara 10-25 GB musik och ändå har det bara funnits 25-40 GB ledigt, så helt plötsligt nu ser jag att det är 51 GB ledigt vilket jag aldrig någonsin haft, häromdagen var det ca 40 ledigt. Obegripligt. Å andra sidan var det första gången jag defragmenterade, men jag trodde inte att det hade betydelse för storleken.
Citera
2008-02-19, 23:51
Medlem
d00rkeys avatar
Låter rätt skumt ja.. Jag förmodar att du kör Vista?

Läste något liknande för inte så länge sen här på FB.. Så sök. Själv litar jag helhårt på mitt XP pro..

Annars är mina tips att det väl förmodligen bör handla om drivrutiner och eventuellt BIOS.. Har du sett till att uppdatera allt? Först drivrutiner och sedan, om det fortfarande inte ser rätt ut, BIOS..

Edit: Förresten.. Nej, ett år ungefär ska ju inte ställa till det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in