• 1
  • 2
2008-02-19, 23:07
Medlem
Snorlyktans avatar
Har någon testat? Kan inte själv, har 64-bitars Vista som windowsinstallation.

Ska tydligen klara att köra i princip alla linux-program mer eller mindre nativt på windows (inget VMware här inte).

http://www.andlinux.org/index.php
Citera
2008-02-20, 09:11
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Har någon testat? Kan inte själv, har 64-bitars Vista som windowsinstallation.

Ska tydligen klara att köra i princip alla linux-program mer eller mindre nativt på windows (inget VMware här inte).

http://www.andlinux.org/index.php

Snälla, jag ska inte uttala mig hurvida den är eller inte, alltså hur bra disted är eller inte. I vilket fall, varför i helvete skaffa linux som är 100 % kopia i princip på XP? :-) Då kan du lika gärna köra Ubuntu/Xandros.
Citera
2008-02-20, 09:31
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
I vilket fall, varför i helvete skaffa linux som är 100 % kopia i princip på XP? :-) Då kan du lika gärna köra Ubuntu/Xandros.

Varför flame'ar du projektet? Det handlar inte om användning utan snarare valmöjlighet. Nu finns alternativet att köra en dist som är "100% kopia av XP", anser du att detta är negativt? Ska det bara finnas ett operativsystem som alla får anpassa sig efter?
Citera
2008-02-20, 09:34
Citat:
Snälla, jag ska inte uttala mig hurvida den är eller inte, alltså hur bra disted är eller inte. I vilket fall, varför i helvete skaffa linux som är 100 % kopia i princip på XP? :-) Då kan du lika gärna köra Ubuntu/Xandros.

Ifall du hade läst vad TS skrev och vad som stod på sidan, hade du insett att det inte är en linux-dist som ser ut som xp
"andLinux is a complete Ubuntu Linux system running seamlessly in Windows 2000 based systems (2000, XP, 2003, Vista [32-bit only]).", första meningen på sidan...
Citera
2008-02-20, 11:22
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptskyonau
Ifall du hade läst vad TS skrev och vad som stod på sidan, hade du insett att det inte är en linux-dist som ser ut som xp
"andLinux is a complete Ubuntu Linux system running seamlessly in Windows 2000 based systems (2000, XP, 2003, Vista [32-bit only]).", första meningen på sidan...

Oki, my bad. Såg inte det. Reagerade bara på att allting som ut som windows, då kunde man ju i princip lika gärna ha windows. Som att bygga om en golf totalt till en bmw, då kan man lika gärna köpa en bmw. Men men, nu var så inte fallet. Läste inte allting :-) Dessutom lyckades jag göra Ödlan upprörd, vilket är skoj.
Citera
2008-02-20, 16:18
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Oki, my bad. Såg inte det. Reagerade bara på att allting som ut som windows, då kunde man ju i princip lika gärna ha windows. Som att bygga om en golf totalt till en bmw, då kan man lika gärna köpa en bmw. Men men, nu var så inte fallet. Läste inte allting :-) Dessutom lyckades jag göra Ödlan upprörd, vilket är skoj.
Att bygga om en Golf till en BMW skulle förmodligen kosta mer än att köpa en BMW med en gång. Linux som ser ut som Windows är däremot gratis. Dessutom så är ett linux som ser ut som Windows fortfarande linux.
Citera
2008-02-20, 19:14
Medlem
nkwtms avatar
Körde in det precis, verkar funka helbra!

Äntligen ett vettigt sätt att kunna köra båda OS'en samtidigt, wine är ju rätt kasst i sammanhanget.
Citera
2008-02-20, 19:51
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkwtm
Körde in det precis, verkar funka helbra!

Äntligen ett vettigt sätt att kunna köra båda OS'en samtidigt, wine är ju rätt kasst i sammanhanget.

Tackar. Får väl ta och installera ett 32-bitars windows istället och testa det jag också.
Det finns ju en hel del linuxprogram man vant sig vid att använda, trevligt att det går att göra så här.

Tänk om någon kunde fixa så det funkade åt andra hållet också. Windows sömlöst på linux.
Citera
2008-02-20, 19:55
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Tackar. Får väl ta och installera ett 32-bitars windows istället och testa det jag också.
Det finns ju en hel del linuxprogram man vant sig vid att använda, trevligt att det går att göra så här.

Tänk om någon kunde fixa så det funkade åt andra hållet också. Windows sömlöst på linux.

Jo det skulle väl vara det ultimata, men detta är iaf godtagbart.

Man behöver inte ens confa något, utan det flyter från start.

Fick göra en grejj dock, det var att öppna en terminal och skriva startx, annars gick det inte.

EDIT:

Kom ihåg att gå in i C:\boot.ini och lägga till NoExecute=AlwaysOff istället för NoExecute=optin (eller vad det nu är), annars kan det tydligen bli problem på vissa burkar.

Jag la till en till rad med NoExecute=AlwaysOff så jag kan välja, det verkar funka fint att köra det som vanligt för mig, kör på en core2duo, men det kunde tydligen bli problem med P4.
Senast redigerad av nkwtm 2008-02-20 kl. 19:58.
Citera
2008-02-20, 21:05
Medlem
Tror inte jag har lusst att installera, känns som det kommer ta onödig systemkraft när jag inte behöver det.
Citera
2008-02-20, 21:16
Medlem
SLOBs avatar
Det är inte som med DSL (Damn small Linux) som kan köras direkt under Windows, eftersom den kommer med Qemu?

/S
Citera
2008-02-20, 21:41
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Att bygga om en Golf till en BMW skulle förmodligen kosta mer än att köpa en BMW med en gång. Linux som ser ut som Windows är däremot gratis. Dessutom så är ett linux som ser ut som Windows fortfarande linux.

ett linux som försöker härma Windows utseende ger knappast nåt mervärde till användaren, måhända verkar det lika som Windows tills dess att användaren försöker installera ett program, ändra nån systeminställning eller redigera en bild med Photoshop.

I slutändan blir nog dom allra flesta användare inte annat än besvikna, såvida man nu inte bokstavligt talat älskar Windows XPs utseende

Men men... det är ju bara vad jag tror
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in