2008-02-19, 19:51
Medlem
G3x0rs avatar
Kanske är helt fel forum, men jag gissar iaf att det är här jag kan få bäst hjälp.

Jag skall göra en träskiva som det skall ligga infällde kopparrör i. Min fråga är således vilket träslag eller med vilken behandling kopparröret passar bäst till, rent estetiskt alltså?

//G
Citera
2008-02-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Kanske är helt fel forum, men jag gissar iaf att det är här jag kan få bäst hjälp.

Jag skall göra en träskiva som det skall ligga infällde kopparrör i. Min fråga är således vilket träslag eller med vilken behandling kopparröret passar bäst till, rent estetiskt alltså?

//G

Om det är äkta koppar och äkta trä så förstår jag inte riktigt hur du får det att passa i Data & Teknologi, men jag kan inte heller hitta något ställe där det här passar bättre.
Citera
2008-02-19, 21:35
Medlem
KungensMages avatar
Sök på träslag i wiki så finns det bilder där.
Citera
2008-02-20, 00:26
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Om det är äkta koppar och äkta trä så förstår jag inte riktigt hur du får det att passa i Data & Teknologi, men jag kan inte heller hitta något ställe där det här passar bättre.
Nää, jag vet. Kunde dock inte hitta något ställe det passade bättre på, och färger o.dyl. är ju ändå mer åt grafisk formgivningshållet än något annat här..

Citat:
Ursprungligen postat av KungensMage
Sök på träslag i wiki så finns det bilder där.
Okej! perfekt! Tack för hjälpen.

//G
Citera
2008-02-22, 15:41
Medlem
coopers avatar
Om jag hade gjort detta så hade jag valt ett mörkt eller mörkbettsat träslag, mot svart för att framhäva kopparröret, men det skulle nog bli kaka om kopparröret börjar ärja... så det beror väl lite på hur det ska vara.....
undvik träfärger som är angränsande med koppar i färgen, tror att likheten kan förstöra känslan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in