2008-02-19, 19:22
Medlem
031s avatar
Jag har alltid haft för mig ifall man bockar av att inte spara sina konversationer är det omöjligt för grisen att få fram -något-
Kollade lite på nätet igår och hittade msn sniffer vilket tydligen kunde få upp konversationer på nåt konstigt vänster.
Sen hittade jag programmet simp lite msn vilket krypterade konversationer och att den krypterar bara om den andra personer har samma program. Dock är jag inte säker på detta.
Kan bero på att den sidan jag läste på inte visade ä,ö och å vilket gjorde att jag inte orkade koncentrera mig att läsa allt.

någon med bättre program, eller förklaring?

tack
Senast redigerad av 031 2008-02-19 kl. 19:29.
Citera
2008-02-19, 19:25
Medlem
aschaess avatar
Menar du kanske konversationer?
Citera
2008-02-19, 19:27
Bannlyst
Sidor utan riktiga bokstäver suger
Citera
2008-02-19, 19:28
Medlem
Androass avatar
Konservationer
Citera
2008-02-19, 19:29
Medlem
031s avatar
ändrat, hadde lyckats stava rätt en enda gång bara
Citera
2008-02-20, 13:32
Medlem
031s avatar
upp!
Citera
2008-02-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031
Jag har alltid haft för mig ifall man bockar av att inte spara sina konversationer är det omöjligt för grisen att få fram -något-
Kollade lite på nätet igår och hittade msn sniffer vilket tydligen kunde få upp konversationer på nåt konstigt vänster.

Msn läcker ordentligt.

Jag körde programvara för att logga alla mina konversationer, det visade sig att alla konversationer från folk på (iaf) samma switch (routerport->switch->lägenheter) sparades i mina loggar. Detta utan någon arp-poisoning. (Msn kanske multicastar meddelande, men det låter bra skumt).

Citat:
Ursprungligen postat av 031
Sen hittade jag programmet simp lite msn vilket krypterade konversationer och att den krypterar bara om den andra personer har samma program. Dock är jag inte säker på detta.
Kan bero på att den sidan jag läste på inte visade ä,ö och å vilket gjorde att jag inte orkade koncentrera mig att läsa allt.

någon med bättre program, eller förklaring?

tack

Simp lite msn verkar vara ett kompetent program, de jag känner som använder det har inget ont att säga.

Självklart måste mottagaren kunna dekryptera det du krypterat, därför krävs samma program.

Eftersom all text-konversation går över Microsofts servrar utgår jag från att de loggar allt en viss tid.
Citera
2008-08-28, 14:45
Medlem
Vilket program använde du för att spara loggar över nätverket. Jag har inte fått detta att funka när man sitter med en switch som kontaktpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in