2008-02-18, 15:36
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postis-Per
Ja, för dig och mig och många andra är det "naturligtvis inte". Men för en del här i forumet verkar det inte lika självklart. Det är så skrämmande att vissa människor verkligen tror att kvinnor vill bli våldtagna och att de finner njutning i det.
Vilka är det som gett uttryck för åsikten att kvinnor vill bli våldtagna här? Det är inte så jag har tolkat inläggen i den här tråden iaf.

Du högg ju till exempel omedelbart på ett oskyldigt inlägg som påstod någonting vederlagt, visst att det kan vara svårt att läsa nyanser i text, men försök läsa vad folk faktiskt skriver.

Jag har läst lite här och var att de inte bara fått rena fysiska tecken på upphetsning (blivit våta, fått orgasm), utan även blivit upphetsade av situationen. Påstår absolut inte att det är vanligt, eller att ens dessa kvinnor skulle vilja bli våldtagna. Men en sak som det känns viktigt att tänka på i såna här diskussioner, det är att det finns fan folk till allt.
Citera
2008-02-18, 18:32
Medlem
Postis-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Vilka är det som gett uttryck för åsikten att kvinnor vill bli våldtagna här? Det är inte så jag har tolkat inläggen i den här tråden iaf.

Du högg ju till exempel omedelbart på ett oskyldigt inlägg som påstod någonting vederlagt, visst att det kan vara svårt att läsa nyanser i text, men försök läsa vad folk faktiskt skriver.

Jag har läst lite här och var att de inte bara fått rena fysiska tecken på upphetsning (blivit våta, fått orgasm), utan även blivit upphetsade av situationen. Påstår absolut inte att det är vanligt, eller att ens dessa kvinnor skulle vilja bli våldtagna. Men en sak som det känns viktigt att tänka på i såna här diskussioner, det är att det finns fan folk till allt.

Jag tror att det är ett manligt önsketänkande att kvinnor skulle bli upphetsade av att bli våldtagna. Själva grejen med våldtäkt är ju att sätta på någon mot dennes vilja. Dessa två ting går liksom inte ihop.
Sen vet även jag att kvinnor i bland fantiserar om att bli tagna hårt, lite våldtäktigt (kan man säga så!?) men det är ju en helt annan grej.

Och ja, jag högg direkt för det finns ingenting så vidrigt och fegt som att våldta en människa, jo, möjligtvis att våldta eller slå ett barn. En nära vän till mig blev våldtagen för ett antal år sedan och blev aldrig mer sig själv efter det. I dag lever hon inte längre, självmord. Så ursäkta mig om jag "hugger" på idiotinlägg.
Citera
2008-02-18, 18:50
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Jag tror att det är ett manligt önsketänkande att kvinnor skulle bli upphetsade av att bli våldtagna. Själva grejen med våldtäkt är ju att sätta på någon mot dennes vilja. Dessa två ting går liksom inte ihop.
Sen vet även jag att kvinnor i bland fantiserar om att bli tagna hårt, lite våldtäktigt (kan man säga så!?) men det är ju en helt annan grej.

Och ja, jag högg direkt för det finns ingenting så vidrigt och fegt som att våldta en människa, jo, möjligtvis att våldta eller slå ett barn. En nära vän till mig blev våldtagen för ett antal år sedan och blev aldrig mer sig själv efter det. I dag lever hon inte längre, självmord. Så ursäkta mig om jag "hugger" på idiotinlägg.
Jag tycker att du generaliserar lite väl mycket, det sista jag skrev var just att det finns folk till allt. Jag tror som sagt inte att alla blir upphetsade, men jag har hört talas om det, därför tror jag att det existerar. Tror inte att dessa kvinnor ser det som någonting positivt.
Citera
2008-02-18, 21:08
Medlem
Tr0llfans avatar
Citat:
Jag tror att det är ett manligt önsketänkande att kvinnor skulle bli upphetsade av att bli våldtagna.

Jag tror det är ett kvinnligt önsketänkande att bli våldtagen.

Citat:
möjligtvis att våldta eller slå ett barn.

Vad är det som är fegt med det? Det gäller att visa var skåpet skall stå. Visa vem som bestämmer, och då kommer våldtäkt mycket väl till hands!
Senast redigerad av Tr0llfan 2008-02-18 kl. 21:12.
Citera
2008-02-18, 21:44
Medlem
Citat:
Vad är det som är fegt med det? Det gäller att visa var skåpet skall stå. Visa vem som bestämmer, och då kommer våldtäkt mycket väl till hands!

antar att du är oseriös?., fan man mår ju illa av att det finns folk som faktiskt resonerar som du
Citera
2008-02-19, 09:34
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyhighe
antar att du är oseriös?., fan man mår ju illa av att det finns folk som faktiskt resonerar som du

Schh.. mata inte tr0llen !
Citera
2008-02-19, 10:13
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Det är ju självklart att kvinnorna blir upphetsade under en våldtäkt, varför skulle dom annars bli våta?

Men för i helvete, jag har TRE tjejkompisar som blivit våldtagna...Den ena har försökt ta sitt liv, de två andra litar inte längre på killar och har mått mycket dåligt.

De kvinnorna kanske är undantagen från din jävla påhittade regel??

Idiot...
Citera
2008-02-19, 10:16
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Det är faktiskt sant att många kvinnor blir våta under en våldtäkt - det har något att göra med dödsskräcken de upplever.
Tyvärr är det så fullständigt tabubelagt att ens säga det, att det är ganska svårt att få reda på de faktiska skeendena i kroppen.
Bästa fysiologiska förklaringen hittills har jag fått av "Alison" som överlevde en brutal våldtäkt som inbegrep att hon fick halsen avskuren samt magen sönderhackad av en kniv och var millimeter från döden. Våt blev hon, till sin stora skam ändå.

Jag brukar inte bli riktigt förbannad härinne eftersom jag vet vad det här är för typ av sida och att det är "högt i tak" härinne men det finns juh gränser även för mig...

Eftersom jag inte känner att du är ett "troll" så blir jag tvungen att besvara ditt idiotiska inlägg. Människor som du skrämmer mig
Citera
2008-02-19, 14:48
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Jag brukar inte bli riktigt förbannad härinne eftersom jag vet vad det här är för typ av sida och att det är "högt i tak" härinne men det finns juh gränser även för mig...

Eftersom jag inte känner att du är ett "troll" så blir jag tvungen att besvara ditt idiotiska inlägg. Människor som du skrämmer mig

Håller med. Var någon tidigare här i tråden som skrev att om det bara är en man och inte flera som våldtar en kvinna så måste hon vara med på det annars skulle hon lätt kunna ta sig ifrån honom. Det är typ det enda jag tagit riktigt illa upp för här på FB.
Citera
2008-02-19, 15:17
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Har hört om tjejer som både blivit våta och fått orgasm under våldtäkt (nåt som hjälper att spä på deras skuldkänslor).

Okej? Har dina tjejkompisar som blivit våldtagna sagt "alltså jag har varit med om en våldtäkt men det var typ skönt, jag som alltid haft problem innan att få orgasm"...

Eller har du läst de för 10 år sedan i en "ding ding värld"??

Sök hjälp, du borde inte få gå runt på gatorna med dina tankar och din tro
Citera
2008-02-19, 15:46
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Vad är det som skrämmer dig?
Att kvinnors kroppar under dödsskräck inte reagerar som du tycker att de ska?

Eller blir du rädd för att folk håller sig till fakta istället för det politiskt korrekta?
Citera
2008-02-19, 16:19
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Vad är det som skrämmer dig?
Att kvinnors kroppar under dödsskräck inte reagerar som du tycker att de ska?

Eller blir du rädd för att folk håller sig till fakta istället för det politiskt korrekta?

Jag har flera tjejkompisar som blivit våldtagna och de har inte sagt att det fått orgasm eller på något sätt antytt att det varit våta eller tyckt att det var behagligt...Många våldtäkter fullbordas inte pga att killen inte får in sin vidriga kuk i tjejens vagina. Allmännt känt!

De personer jag läst om och sett på tv som varit med om våldtäkter (kanske är cirka 50 stycken) har jag aldrig hört nämna ord om orgasmer, våta eller att det på något sätt skulle tycka det var skönt.

Vart har du fått din fakta ifrån? Jag ska prata med min morboro ikväll, han jobbar på sveriges största sjukhus. Han borde kunna besvara mina frågor och om inte han själv kan göra det så ska nog någon av hans kollegor göra det (han är nämligen kirurg) vilket kanske inte är rätt person att fråga men men...Besvara gärna de övriga jag skrivit i denna text så återkommer jag med de sistnämnda raderna senare ikväll!

Avslutar du ditt "FB-uppdrag" om du har fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in