• 1
  • 2
2008-02-19, 15:03
Bannlyst
Är det så att man går en snabbis till toan och kommer tillbaka och klickar sig runt så har man blivit utloggad från sidan, samma när man surfar lite runt på andra sidor och sedan klickar tillbaka under en kort period och man är redan utloggad.

Kan man inte höja denna gränsen från 5 minuter eller vad det är till kanske t.ex 30 minuter?
2008-02-19, 15:18
Medlem
Sunners avatar
Klickat i "Kom ihåg mig" till höger om inloggningsfälten?
2008-02-19, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Klickat i "Kom ihåg mig" till höger om inloggningsfälten?

Jag brukar inte spara lösenord, känns både osäkert och krångligt.

Men de flesta forum har en funktion som gör att man är inloggad tills man klickar Logga ut.
2008-02-19, 15:55
Medlem
fuskas avatar
Är 10 minuter tror jag man är inloggad. MEn det är inte så krångligt att klicka i rutan. Om det känns osäkert är det bara att rensa broswern när du är klar. Fast det är jobbigt.
2008-02-19, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Är 10 minuter tror jag man är inloggad.

Mmmh, därmed kom frågan "Varför ändras det inte till 30 minuter".

Citat:
MEn det är inte så krångligt att klicka i rutan.

Inte krångligt alls, bara att jag stängt av alla funktioner på webbläsaren om att spara lösenord då jag finner det onödigt med automatiska "kakor" som sparas, vill minnas att sist jag gjorde det var väl låt säga år 1998.

Citat:
Om det känns osäkert är det bara att rensa broswern när du är klar. Fast det är jobbigt.

Jag har crapcleaner så rensar jag "vanliga" kakor också, funktionen som automatiskt loggar lösenord har jag desvärre tagit bort från min webbläsare.
2008-02-19, 16:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
Jag brukar inte spara lösenord, känns både osäkert och krångligt.

Men de flesta forum har en funktion som gör att man är inloggad tills man klickar Logga ut.
Det är ju den funktionen "Kom ihåg mig" har..
2008-02-19, 16:09
Medlem
Kan bli utloggad medans jag klickar runt på FB
2008-02-19, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är ju den funktionen "Kom ihåg mig" har..

Nej, den funktionen gör att nästa gång du kommer till sidan är du fortfarande inloggad fram tills kakan tas bort.

En kaka tas bort antingen när man klickar på logga ut eller klickar på inställningar > ta bort kakor.

Det jag tog upp här är när man redan är inloggad och då kakan försvinner utan att man klickat på "Logga ut".
2008-02-19, 17:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
Nej, den funktionen gör att nästa gång du kommer till sidan är du fortfarande inloggad fram tills kakan tas bort.

En kaka tas bort antingen när man klickar på logga ut eller klickar på inställningar > ta bort kakor.

Det jag tog upp här är när man redan är inloggad och då kakan försvinner utan att man klickat på "Logga ut".
Men om du använder "kom ihåg mig" och loggar ut som vanligt när du är klar så rensas ju kakorna, det står ju i den lilla rutan som kommer upp när du loggat ut.
2008-02-19, 17:16
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tycker att det är jobbigt att alla "senast lästa"-markeringar nollställs när man skriver ett längre inlägg, så att man manuellt måste leta upp senast lästa inlägg i en tråd.

Går det inte att fixa ett val där man själv fyller i hur många minuter det ska gå till automatisk utloggning, eller att man inte blir automatiskt utloggad när man skriver ett inlägg?
2008-02-19, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Men om du använder "kom ihåg mig" och loggar ut som vanligt när du är klar så rensas ju kakorna, det står ju i den lilla rutan som kommer upp när du loggat ut.

Om du hade läst ovan så hade du märkt att jag tagit bort den funktionen från min webbläsare, dels för att den är onödig och dels för att den gör det mer osäkert då den sparar ner allt i extra kakor.

Nu handlar ju inte tråden om automatisk inloggning utan om varför man loggas ut så tidigt >10 minuter skulle inte det varit bättre med att kakan stannar kvar så länge man har sidan öppen? Varför skall kakan ens fösvinna efter 10 minuter, det gör det hela så komplicerat att den måste försvinna.
2008-02-19, 17:37
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Jag har samma problem, använder firefox. Jag har också klickat i "kom ihåg mig" ungefär 100 gånger men det funkar inte. Vill kunan bli automatiskt inloggad på fb när jag går in här. Förr funkade det men inte nu.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in